Avatar billede danm Nybegynder
18. maj 2006 - 23:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Få 2 værdier fra en database på en simpel måde

Hej

Jeg bruger oledb og ADO.net i visual basic 2005

Jeg skal hente 2 værdier fra en database kun, et navn og et kodeord fra en enkelt tabel.

Kan jeg gøre dette på en simpel måde uden at bruge datareader?

Det jeg mener er, når jeg kun skal bruge 1 værdi kan jeg bruge x=cmd.executescaler og x bliver min værdi. Er der en måde der er lidt magen til uden at jeg skal bruge datareader? Bare for at undgå for meget kode for at hente 2 værdier..
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2006 - 23:29 #1
du haenger paa reader
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2006 - 23:30 #2
bemaerk at ExecuteScalar selv bruger en reader internt, saa der er ikke nogen
performance forringelse ved at bruge en reader
Avatar billede danm Nybegynder
19. maj 2006 - 03:00 #3
ok, jeg troede nemlig en reader brugte en del resurcer og tog lidt hastighed.. Men hvis det ikke er tilfældet er der ikke rigtigt noget problem alligevel (o=

Smid endelig svar arne
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2006 - 03:04 #4
en ExecuteReader kræver lidt

men når ExecuteScalar kalder den så bruger den jo mindts det samme

og svar