Avatar billede tadee Nybegynder
18. maj 2006 - 14:17 Der er 7 kommentarer

Vil gerne lære at lave lidt 3d.

Jeg savner lidt beskæftigelse til de sene nattetimer. Vil gerne igang med at lave lidt 3d. Har prøvet Blender og anim8r, men jeg forstår ærlig talt ikke særlig meget af det. Kan simpelthen ikke finde ud af det. Findes der ikke en guide og et program der er ekstremt nemt at gå til som begynder. Guiden skal helst være på dansk. Al hjælp er kærkommen.

På forhånd tak!.. :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
18. maj 2006 - 21:10 #1
Jo der er en guide til blender på dansk http://www.hamsterking.com/blender/blender.htm

Du skal nok regne med at det tager tid, ikke bare lidt tid men meget tid, og det er svært, ikke bare lidt svært men meget svært.

Men det jo ikke være end alt andet nyt, har man lysten, så tager man tiden.

Hvad er det du vil lave i 3d ?

Der findes jo et hav af programmer indenfor området.
Avatar billede tadee Nybegynder
18. maj 2006 - 21:12 #2
Har prøvet at følge den der danske guide til blender, men synes sku det var temmelig svært. Kunne simpelthen ikke finde ud af at finde de rigtige knapper.. :P

Men. Jeg må vel bare prøve igen så?. :)
Avatar billede tadee Nybegynder
18. maj 2006 - 21:13 #3
I øvrigt kan jeg få fat på 3d studio maz, der ligger også en dansk guide på nettet. Er det nemmere at gå til?
Avatar billede tadee Nybegynder
18. maj 2006 - 21:14 #4
Ved ikke hvad jeg vil lave. Tror bare jeg vil lave lidt sporadiske forsøg på tændstikmænd, og hvis jeg bliver fanget af det, ved man jo aldrig hvor langt man vil gå.. ;-)
Avatar billede michael-k Nybegynder
19. maj 2006 - 16:55 #5
Jow så er blender nu et godt valg, men vil da give dig ret det virker lidt svært, har selv kigget lidt overfladisk på det for et stykke tid siden.

3dsmax kunne også være en mulighed, der er fordelen at der findes masser af hjælp til.
Avatar billede domaz.dk Novice
19. maj 2006 - 18:16 #6
http://www.pixel2life.com rigtig mange gode tutorials...
Avatar billede kochen Nybegynder
25. maj 2006 - 20:43 #7
må jeg anbefale Cinema 4d fra Maxon, et meget intuitivt og let anvendeligt 3d program. På trods af en simpel brugerflade bliver det brugt til krævende produktioner som spillefilm og musikvideoer. Her et link til nogen som kan sit shit i c4d.... http://www.triworks.net/