Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2006 - 00:05 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af flashbanner

Jeg ønsker vurdering af følgende flashbanner, hvad synes i om det?

http://www.amews.dk/banner.html
Avatar billede miss-g Seniormester
13. maj 2006 - 00:32 #1
Uha - en mere prof skrifttype - det er jo ikke en børnehave? Går ud fra at firmaet vil tages seriøst. Ellers ok effekt *S*
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2006 - 00:36 #2
ok - hvad ville du anbefale som skrifttype?
Avatar billede backside Nybegynder
13. maj 2006 - 00:47 #3
Enig med miss-q
Du kunne jo bruge den samme font på hele linien. Ellers ser det godt ud.
Avatar billede miss-g Seniormester
13. maj 2006 - 00:48 #4
Nu ved jeg ikke hvilke du har - men f.eks. kan du bruge Arial, Helvetica, Impact... altså en mere stilren skrifttype, som ikke ligner noget der er skrevet af et barn :-)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2006 - 00:50 #5
Ok, jeg vil kigge videre på det i morgen...
Avatar billede pade2204 Nybegynder
13. maj 2006 - 01:04 #6
100% ja...  væk med den skrifttype !
Avatar billede cpufan Juniormester
13. maj 2006 - 01:16 #7
og så bare hvid skrift, evt med mørkeblå skygge
Avatar billede apo Praktikant
13. maj 2006 - 01:24 #8
Jeg er ikke så begejstret for den lyserøde giraf, der løber hen over skærmen når man holder musen henover. Måske skulle du gå over til en anden effekt?
Avatar billede Six Nybegynder
13. maj 2006 - 02:29 #9
Jeg har seriøst svært ved at læse hvad der står nogle steder. Jeg ville foreslå dig en lys lidt transperent baggrund til dit tekst. - jeg synes ofte teksten gnidrer sammen med billederne i baggrunden. :D
Avatar billede mash Mester
13. maj 2006 - 03:01 #10
den ser fin ud, men da det er flash kunne man bruge et vector logo så det står skarpt,  ellers ser det ok ud.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2006 - 10:28 #11
apo >> Den forstår jeg ikke lige - hvad mener du ??
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2006 - 11:10 #12
Avatar billede apo Praktikant
13. maj 2006 - 11:16 #13
amews_aj > Ingen af dem, der har givet deres mening om dit flash-banner, har kunne se dit banner - Du har jo først givet os et link i dit sidste indlæg (13/05-2006 11:10:53).

Er du med nu? ;-)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2006 - 11:20 #14
Øhh - jo de kunne - der står et link i selve spørgsmålet >
http://www.amews.dk/banner.html

Nu har jeg så lavet den lidt om, og giver et nyt link
http://www.amews.dk/banner2.html
Avatar billede apo Praktikant
13. maj 2006 - 11:22 #15
Hmm... Jeg kan ikke se et link i selve spørgsmålet??!

Det eneste, jeg kan se er dette:

"Jeg ønsker vurdering af følgende flashbanner, hvad synes i om det?"

- Intet link.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2006 - 11:25 #16
Nå :S Der står altså et link 2 linjer længere nede...
Se selv her (screenshot): www.amews.dk/murl.jpg

Og hvorfor tror du ellers at andre er kommet med realistiske vurderinger ?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2006 - 11:25 #17
Som sagt før:

Nu har jeg så lavet den lidt om, og giver et nyt link
http://www.amews.dk/banner2.html

Hvad synes I så om det nu ?
Avatar billede apo Praktikant
13. maj 2006 - 11:29 #18
Nu da jeg _kan_ se banneret - http://www.amews.dk/banner2.html:

Jeg synes at det er et ganske fint banner til en tømrer-/byggevirksomhed. Det virker roligt, og alligevel sker der lidt uden at der er for meget blinkeri.

Tillad mig lige at teste lidt: http://www.amews.dk/banner.html (Jeg skal se om min ad-blocker evt. sletter linket fordi det indeholder ordet 'banner').
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2006 - 11:30 #19
Ok - teksten er ikke for svær at se eller noget?

(Det gamle link virker ikke mere)
Avatar billede apo Praktikant
13. maj 2006 - 11:30 #20
Jep, det er min ad-blocker der gør at jeg ikke kan se dit første link. Jeg beklager at jeg spammede dit spørgsmål, men jeg troede at du havde glemt at lægge et link :-/
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2006 - 11:30 #21
Hehe - det er bare i orden ;)
Avatar billede apo Praktikant
13. maj 2006 - 11:36 #22
:-)

Nej, jeg synes ikke at teksten er svær at læse; men når den blå tekst kommer frem kan den godt virke lidt mørk i det.

Prøv evt. at give teksten en lysere kant så den ikke virker helt så mørk - eller udskift den blå tekstfarve med en hvid.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2006 - 11:40 #23
Det med hvid kant har jeg tænkt på - men aner ikke hvordan jeg skulle sætte på i det flashprogram jeg bruger (KoolMoves). Helt hvid skrift vil blive svær at se på det billede nr. 2 som den skifter over til på et tidspunkt - det er værre end den blå..
Avatar billede apo Praktikant
13. maj 2006 - 11:43 #24
Dér kan jeg desværre ikke hjælpe. Jeg har endnu ikke kastet mig over flash så jeg aner ikke hvordan man laver lyse kanter i et flashprogram :-)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2006 - 11:44 #25
nej - jeg kan næsten heller intet flash - så...
Men lidt frisker altid siden lidt op..! ;)
Avatar billede apo Praktikant
13. maj 2006 - 11:48 #26
Men det ser ellers vellykket ud.

Ja, flash frisker en webside op - Så længe, man ikke overklasker en side med blinkende og irritationsfremkaldende flashobjekter, som mange desværre har for vane at gøre (Oftest sider i full-flash).
Avatar billede backside Nybegynder
13. maj 2006 - 11:59 #27
Det ser godt ud, hjalp meget med en anden font. ;)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2006 - 12:40 #28
Smid et svar allesammen!
Avatar billede backside Nybegynder
13. maj 2006 - 17:12 #29
Intet svar herfra, miss-q havde jo allerede fortalt hvad der var galt.  ;)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
14. maj 2006 - 14:19 #30
Lukker spørgsmålet om en times tid...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
14. maj 2006 - 16:50 #31
Lukker...