Avatar billede danishmaggot Nybegynder
08. maj 2006 - 02:59 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Computer afgiver for meget varme.

Hej igen Experter.

Min computer afgiver simpelthen så meget varme, at ved sommertid bliver det uudholdeligt at være i mit computer værelse ret lang tid af gangen. Hvad skyldes det egentlig og hvad kan man gører ved det?
Avatar billede pinball Nybegynder
08. maj 2006 - 03:02 #1
brug noget bedre køling.

vandkøling?
Avatar billede jacla Nybegynder
08. maj 2006 - 03:28 #2
Skal det være en nødløsning kan en ganske almindelig blæser, som man bruger en varm sommerdag gøre det.

Ellers skal du ud og se på Air codition. :-)
Avatar billede zypher212 Nybegynder
08. maj 2006 - 09:02 #3
pinball--> Bedre køling flytter jo kun varmen rundt inde på værelset. Det vil med andre ord absolut ikke hjælpe!

Du kan, hvis du har eks. en Pentium 4 processor, udskifte den med en, med et mindre energiforbrug. Ellers er der grafikkortet at se på, nyere højtydende kort sluger faktisk ret meget energi, og producerere dermed ret meget varme.

Den nye Core Solo/Duo reducerer effektforbruget fra over 100 watt til omkring 30. :)
(Ja jeg ved godt den ikke er kommet til Desktop endnu, sidst på efteråret kommer den)

Men hvis du ikke er frisk på at skifte delene ud, er der ingen anden vej end en blæser/Air Conditioning. :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. maj 2006 - 11:57 #4
Eller noget så simpel som at åbne vinduet.
Avatar billede pinball Nybegynder
08. maj 2006 - 16:10 #5
vandkøling kan da godt hjælpe på det, men det er så lidt ekstremt.
ellers så køb en ventilator eller som foreslået af jacla noget AC. vinduet åbent hjælper ikke meget om dagen med temperaturer oppe på 25 grader.
Avatar billede zypher212 Nybegynder
08. maj 2006 - 16:21 #6
Vandkøling? Af et værelse? Hehe det vil jeg kalde for gåpåmod. :)

Med vandkøling regnede jeg med at du mente af computeren. Da varmen jo så bliver i værelset vil det ikke have nogen effekt. Så medmindre du mener at danishmaggot skal have rørene ud af vinduet hjælper det ikke.

Anyway, det er nok nemmere at smide computeren ud af vinduet så... ;)

Og ja, det er sku ekstremt at vandkøle et værelse... ;) Vil anbefale air condition i stedet for. :)
Avatar billede jacla Nybegynder
08. maj 2006 - 19:15 #7
Men en pc der varmer et værelse op. Kan kun bruge alt for meget strøm.

mvh

Jan C
Avatar billede zypher212 Nybegynder
08. maj 2006 - 19:40 #8
jacla --> Eller stå på et alt for lille værelse ;)

Nogle crt skærme bruger også ret meget strøm, så hvis du har en fladskærm så sæt den til. Det vil givetvis også hjælpe noget. Men gamer PC'er har et (efter min mening) enormt stort energiforbrug. Du skulle vel aldrig have SLI samtidigt danishmaggot?
Avatar billede jacla Nybegynder
08. maj 2006 - 20:03 #9
zypher212=> godt tip,

Man kan i nogle forretninger låne udstyr til at måle ens strøm forbrug.

Bare det at slukke skærmen når man ikke bruger den svarer til at slukke en 40-60 Watts pære
Avatar billede danishmaggot Nybegynder
08. maj 2006 - 20:35 #10
Tak for alle rådende.

Zypher212 og jacla: I har ret med skærmen. Den bliver sindsygt varm, så en fladskærm er nok vejen frem. Mange tak.
Avatar billede jacla Nybegynder
08. maj 2006 - 20:58 #11
velbekomme,

Skal du have hjælp til at finde en skærm, kan du jo smide et sp. på eksperten (Joke)

MVH

Jan C
Avatar billede danishmaggot Nybegynder
08. maj 2006 - 21:07 #12
Haha, ja jeg ved godt jeg har spurgt en del herinde på det sidste, men svarende er så gode at det kan betale sig :)
Avatar billede jacla Nybegynder
08. maj 2006 - 21:18 #13
Enig i det sidste ;))

Man kan spørge om mangt og meget her!