Avatar billede bluetooth Nybegynder
22. april 2006 - 14:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tilslut uafhængig printer i netværk

Jeg står og skal indstallere en printer (Canon 865i) mellem to computere, der begge kører XP Pro...

Computerne er forbundet til hinanden og internettet via en router (d-link di-604) og jeg vil gerne høre, hvad der skal til, for at printeren kan installeres og bruges af begge computere, hvad end de begge er tændt eller ej.

Kan det lade sig gøre med kabel fra printeren til routeren? I så fald hvilket kabel?
Avatar billede levithan Nybegynder
22. april 2006 - 14:21 #1
Du skal købe det som hedder en net-printer boks

Det kunne fes være denne her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77284 via usb
Avatar billede bluetooth Nybegynder
22. april 2006 - 14:41 #2
Levithan: Er det virkelig eneste mulighed, hvis man ikke vil tilslutte én pc og 'dele' med den anden?
Avatar billede bluetooth Nybegynder
22. april 2006 - 14:52 #3
Levithan: Skyldes din anbefaling, at den er blandt de få, som kan tilsluttes via USB? Eller?
Avatar billede bluetooth Nybegynder
22. april 2006 - 14:57 #4
Hvad med en printer-switch? Undskyld mine dumme spørgsmål, men jeg ønsker bare at have klarlagt mulighederne til fulde :-)
Avatar billede bluetooth Nybegynder
22. april 2006 - 16:04 #5
Levithan: Gider du skrive et svar, så jeg kan få lukket? Jeg køber denne her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38702
Avatar billede levithan Nybegynder
22. april 2006 - 22:25 #6
hej

jeg har ikke lige været hjemme til at kunne svaere, stranden ved løkken trak mere dejligt sted.

grunden til jeg skrev den var at den ikke koster det vilde og de fleste bruger usb istedet for paralelporten.

jeg syntes ikke rigtigt jeg kan se usb porten i den der boks du har valgt selv om der står den kan usb. stikket må vel sidde på en af de andre sider.
Avatar billede levithan Nybegynder
22. april 2006 - 22:29 #7
nu ved jeg ikke hvad du mener med en printer switch?

nogle printere har indbygget netkort isig hvor man blot kobler den til en alm Switch men jeg kunne ikke se om din printer havde det. umiddelbar stor der kun paralel og usb = PC interface & connectivity Parallel (IEEE 1284 compatible) & USB

og da din printer ikke har et netkort indbygget fandt jeg den der boks til dig som virker udmærket men at du har fundet en anden en er også fint
Avatar billede levithan Nybegynder
23. april 2006 - 17:23 #8
tak
Avatar billede bluetooth Nybegynder
23. april 2006 - 17:53 #9
Det var så lidt... Undskyld ventetiden, men kæreste havde optaget computeren indtil nu ;-)