Avatar billede haam1976 Nybegynder
20. april 2006 - 14:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Makro til søg i et ark

Hej
Jeg søger en makro der kan afhjælpe mig i søgningen i et regneark.
Jeg skal finde (mange) tal i det samme regneark og det vil være rart med en makro, der indsætter det tal som markøren står over direkte ind i søgefunktionen og vælger 'Find alle'.

Data er arrangeret i to kolonner så der er ikke det store hokuspouks i den del.

Avatar billede excelent Ekspert
20. april 2006 - 19:06 #1
hvis der blot skal steppes fra tal til tal så er det rimeligt simpelt
ved ikke rigtigt hvad du havde tænkt dig?
Avatar billede mrjh Novice
20. april 2006 - 20:52 #2
Hej Exclent. Jeg tror haam1976 vil have åbnet søgeboksen (den som kommer frem med ctrl+B) og derefter indsat værdien fra activecell som søgekriterie. Jeg har prøvet lidt med Application.Dialogs(xldialog"et eller andet").show, men jeg kan ikke rigtig få den rigtige boks frem. Mangler lige det der "et eller andet" :-)
Måske du kender noget til det ?
Avatar billede excelent Ekspert
20. april 2006 - 21:18 #3
det er heller ikke lykkes mig endnu
så hvis det er det han skal bruge, så er gode råd dyre :-)
ja man kunne selfølgelig lave en makro der ligner, men hvem gider det lol
Avatar billede bak Forsker
20. april 2006 - 21:38 #4
Du kunne lave en knap og tilkoble denne makro (virker kun i dk-varsion)

Sub FindIt()
  ActiveCell.Copy
  SendKeys "%RS^V%N"
End Sub
Avatar billede haam1976 Nybegynder
21. april 2006 - 09:09 #5
Det virker! Send et svar så afslutter jeg.

Hvis du samtidig kan svare mig på hvorfor jeg ikke kan oprette en genvejstast smider jeg gerne 30 point mere. Den slår min numlock til, men makroen kører ikke!

Avatar billede haam1976 Nybegynder
21. april 2006 - 10:48 #6
Hvis der er nogen der skulle falde over siden igen kan jeg anbefale at tilføje et {down}, det medfører at regnearket tillige markerer det felt der matcher (og det er egentlig ret smart).

Sub FindIt()
  ActiveCell.Copy
  SendKeys "%RS^V%N{DOWN}"
End Sub
Avatar billede bak Forsker
21. april 2006 - 18:12 #7
Her er et svar. Dit andet spørgsmål kan jeg ikke svare på.
Avatar billede haam1976 Nybegynder
21. april 2006 - 22:11 #8
Jeg siger alligevel mange tak!