Avatar billede stef8 Nybegynder
05. april 2006 - 08:24 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Undertekster på dvd-video

Hej!

Jeg ville høre om der er en/flere der vil hjælpe
mig med at finde nogle programmer, som kan ligge
underteksterne ind på filmene!

Mvh Steffen
Avatar billede stef8 Nybegynder
05. april 2006 - 09:00 #1
Eller faktisk er det mest divx filer, jeg skal have undertekster på!
Avatar billede c-holst Novice
05. april 2006 - 09:19 #2
Avatar billede stef8 Nybegynder
05. april 2006 - 09:30 #3
Jeg kunne også godt tænke mig at få at vide hvordan man kan
få undertekster på sine Divx film?!
Jeg tænker på at få de der .sub & .srt!
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 11:12 #4
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 11:14 #5
http://divxstation.com/softwareId.asp?sId=178

eller

How to play video with external subtitles(srt, sub, idx)
in Windows
AVI/DivX/XviD video
Install VobSub or VSFilter/DirectVobSub, rename the subtitle file to the same name as the video file but with the extension .srt(or.sub). Example:
video.avi
video.srt
Play the AVI with your favorite software video player and the subtitles should appear. You should also see a green arrow in the system tray, right click on it to change subtitles settings.

DVD-Video
Play the DVD with Media Player Classic and load the subtitles from File->Load Subtitles.
or
Use Zoom Player and VSFilter/DirectVobSub, read more here.

taget fra http://www.videohelp.com/play#subs
Avatar billede uffesteenberg Novice
05. april 2006 - 12:20 #6
Hvis det bare er til brug på PC'en så brug f.eks. det gratis program BS Player
http://www.bsplayer.org/ der kan loade underteksterne (de skal omdøbes til præcis det samme som filmen, så vidt jeg husker)

Hvis det er til at se på en alm. DVD-afspiller:
Kan afspilleren vise DivX burde det være nok at brænde divx'en + en mappe med undertekst-filen (igen: præcis samme navn som filmen)

Hvis underteksterne skal ligge fast i divx-filen: Se f.eks. c-holsts svar ;-)

Her er flere beslægtede forklaringer:
http://www.piratgruppen.org/rubrique.php3?id_rubrique=2#Film
Avatar billede stef8 Nybegynder
05. april 2006 - 13:13 #7
Okay ja.. Hvordan får jeg så brændt Divx filmene ned med underteksterne på?
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 13:16 #8
Avatar billede stef8 Nybegynder
05. april 2006 - 13:37 #9
Tak :)
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 13:53 #10
ellers skulle jeg mener at tage filerne og lægge den på en dvd med NERO BURN også kunne være en mulighed.