Avatar billede jjojj Nybegynder
19. marts 2006 - 13:57 Der er 3 kommentarer

Langsomt internet

Jeg deler 8 mbit med 39 andre som vi hver betaler 100,- til igennem huslejen pr. mnd. Der har været periodiske fejl lige siden vi har fået oprettet linjen i juni 2005. Ca. 90% af tiden jeg er på nettet svarer forbindelsen til at jeg uploader med 42kBIT/s og downloader med 40kBIT/s.

Faktisk er Internettet stort set ubrugeligt og jeg forsøger at undgå at bruge det så vidt det er muligt herhjemme.

Vi har kontaktet udlejer, han siger at det er en periodisk fejl der er svær at finde. Det er også iorden, men det har han sagt siden vi første gang fik problemer i Juni 2005..

Kan det være rigtigt at vi bare skal finde os i dette, der er vel ikke rigtig noget vi kan gøre ved det, som lejere/forbrugere??
Avatar billede leif Seniormester
19. marts 2006 - 14:07 #1
Hvis du deler en 8mbit med 39 andre, kan der jo være en som bruger forbindelsen meget med mindre der er sat begræsninger på.
Avatar billede ierikk Nybegynder
19. marts 2006 - 14:32 #2
det var godt nok en høj pris du betaler
prøv om ikke du få noget andet
Avatar billede halifax Nybegynder
19. marts 2006 - 14:37 #3
Kr. 100,00 pr. md. for bredbånd er vist billigt, HVIS det virker.
Kr. 1.200,00 årligt pr. lejemål x 39 = 46.800,00 til udlejer. Så er det anlæg da vist hurtigt betalt.  Hmmm... og så vil han ikke få gjort noget ved en "periodisk" fejl. Hvad med installatørens og udbyderens ansvar i den sag.

Pris og ydelse bør stå i et rimeligt forhold. Både hvad udlejer betaler for 8mbit forbindelsen + hvad installationen i ejendommen har kostet. Har i nogensinde set det regnestykke, eller har han bare bestemt, at det er kr. 100,00 pr. md. til hver.

Hvis I kan blive enige i ejendommen kan I iværksætte, at de kr. 100,00 indbetales på en "deponeringskonto" i et pengeinstitut med klausul om, at beløbet først kan frigives til udlejer, når ydelsen, der betales for er i orden.

Så må han gå sammen med installatøren og udbyderen om at få løst problemet. Økonomiske sanktioner er måske det eneste som kan få udlejer op af stolen - især når problemet har været der stort set fra det blev installeret, og undskyldningen fortsat hedder "periodisk" problemer. Hvor lang tid har han tænkt sig den "periode" skal være? Og skyldes det fejl med ustablt signal (udbyderen), eller er det fejl ved det installerede udstyr (installatøren)?

Før I lægger pres på, er udlejeren da ligeglad. Han lider ikke under det, men får kr. 46.800,00 årligt i kassen. Fed forretning.