Avatar billede chrisbon Nybegynder
13. marts 2006 - 21:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med lyden på den bærbare.

Købte en ny bærbar computer - og nu undrer jeg mig over den ringe kvalitet i lyden når jeg hører musik eller ser en film.
- Vil nævne at den er købt præ-installeret, så ejer ikke drivere mm. Kun recoveryCD'en.

Problemet:
Når jeg hører musik, går alle instrumenterne klart igennem, tildels også under- og over-stemmer til sangen. Men selve forsangeren er næsten umulig at høre.
Problemet når jeg ser film er at personernes stemmer næsten ikke er eksisterende!
- For at kunne ane dem, bliver jeg nødt til at skrue helt op - og stadig er det baggrundsmusik mm der dominerer.

Mine samtaler på Skype er også svære at få igennem, så jeg tydeligt kan høre modparten. Stemmer forsvinder simpelthen!

En dag jeg skulle køre en stemmesamtale på MSN, fik jeg meddelselsen: "Du kan ikke starte en stemmesamtale, da du enten ikke har et lydkort eller dette ikke er korrekt installeret"

Jeg undrer mig - MEGET! Da jeg ikke selv er ekspert i computerproblemer, fik jeg nogle venner til at hjælpe. De har kigget på de mest "normale" problemer, og har ikke fundet problemer.

Mit spørgsmål er nu - kan jeg undgå at skulle sende min computer ind til et længerevarende forløb eller kan mit problem løses ved hjælp fra eksperten.dk ?

Mvh Christina - efterhånden noget forvirret computerejer!
Avatar billede boxer Nybegynder
13. marts 2006 - 21:59 #1
Du skal have opdateret driveren til lydkortet.
Hvad er det for en bærbar? Mærke og model?
Avatar billede chrisbon Nybegynder
13. marts 2006 - 22:08 #2
Det er en Acer Aspire 3000
Avatar billede boxer Nybegynder
13. marts 2006 - 22:09 #3
Avatar billede boxer Nybegynder
13. marts 2006 - 22:11 #4
Mere direkte:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3000_5000.html
Du skal bruge den der hedder Realtek.
Det er en zip fil som skal pakkes ud med f.eks winzip inden den installeres.
Avatar billede chrisbon Nybegynder
13. marts 2006 - 22:34 #5
Jeg takker tusind gange *S*

Helt sikkert et sted jeg vil komme tilbage, hvis jeg en anden gang får problemer... Men nu hvor mit problem er løst, hvordan får jeg så givet dig dine pints ? *G*

//Christina
Avatar billede boxer Nybegynder
13. marts 2006 - 22:52 #6
Velbekomme - det er det vi er her for :o)

Point kan først gives når der er et svar - det kommer her.
Så klikke du bare på mit navn i boksen til venstre (den bliver blå)
Derefter trykkes accepter - så er point givet.
Avatar billede boxer Nybegynder
13. marts 2006 - 22:54 #7
Hvis du er interesseret, er det et link til en god hjælpeside:
http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede chrisbon Nybegynder
13. marts 2006 - 22:55 #8
Jeg jubler stadig... Er lykkelig over endelig igen at kunne høre musik,radio og alt andet pjat på min computer... Kan slet ikke få armene ned igen... Super :D og tak for det nye link...