Avatar billede boost1 Nybegynder
13. februar 2006 - 13:59 Der er 2 kommentarer

blokering af porte, xp

Hej eksperter.

Jeg ville normalt løse denne opgave med en unix eller en win2003 konfiguration, men sagen er den, at jeg kun har en Xp installation at gøre godt med.

Mit spørgsmål er dette: Jeg skal blokere portene 3724 og 6112 (world of warcraft).
Mit setup er således:

Modem->Xp installation->switch->forbundne computere.

Jeg har prøvet med diverse port blokere (emas, analogx), men disse blokerer kun lokalt (altså selve xp maskinen), og ikke adgangen til portene fra de forbundne computere.
Er der en mulighed for at blokere disse porte på alle computere, uden brug af andet hardware?

På forhånd tak.
Avatar billede levithan Nybegynder
13. februar 2006 - 14:07 #1
du kan hente programmet WINGATE det kan styre dit internet adgang samt porte osv
Avatar billede boost1 Nybegynder
13. februar 2006 - 14:28 #2
Ideen er der, men det jeg leder efter er et light-weight program, ligesom de andre jeg har foreslået (der desværre bare ikke virker). Wingate virker som et fint program til en fuldtidsserver, men det har jeg allerede. Dette er til et lan (burde jeg havde nævnt), som kun skal blokere disse to porte, i et par dages tid, og intet andet.