Avatar billede tubber Juniormester
12. februar 2006 - 12:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Porte, hvilke?

Hvad port(e) kører msn på og hvilke køre audio chat på og hvilke kører webcam på?
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2006 - 12:16 #1
de bruger UPNP, dvs at der selv åbnes for de porte (vilkårlige) der skal bruges.
Avatar billede yezbarh Nybegynder
12. februar 2006 - 12:19 #2
Ligger mellem 1801-1899

fx.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2006 - 12:33 #3
screem_brille > Det kræver så at du har en UPnP-enabeld router :)

Jvf http://www.chebucto.ns.ca/~rakerman/port-table.html#WinMess kører Voice Communication på port 6901 TCP/UDP

Fra MSN 6.0 og opad er protokollen blevet specificeret ret nøjagtigt af hackere, og der er blandt andet en dokumentation her:
http://www.hypothetic.org/docs/msn/sitev1/index.php - der står alt hvad du kunne tænke dig at vide.

--
pacroon
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2006 - 14:57 #4
pacroon fra dit første link:

For Windows Messenger in a non-UPnP environment, unfortunately Microsoft requires dynamic UDP ports across a very wide range. This is a tremendous security risk. Try to establish a UPnP environment if possible. Nevertheless, here is what they say To support [audio and video] in both directions through the firewall, all UDP ports between 5004 and 65535 must be opened to allow signaling (SIP) and media streams (RTP) to traverse the firewall.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2006 - 15:02 #5
screem_brille > Det er for Windows Messenger - som er ret gammel. Jeg er ikke sikker på den samme teknologi er i brug for MSN Messenger > 6.0.
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2006 - 15:13 #6
det kan jeg så fortælle dig at det er det ;/ og derfor er det præcis det samme der gør sig gældende ved brug af en ikke UPNP router
Avatar billede tubber Juniormester
20. februar 2006 - 16:54 #7
Ja nu er jeg lidt lost, hvad er korekt og hvad er ikke, jeg har en UPNP router.

Det jeg vil er jeg vil ha så jeg kan lukke for msn video og audio på en maskine, men ikke for chant
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2006 - 16:56 #8
så slå UPNP fra
Avatar billede tubber Juniormester
12. marts 2006 - 10:02 #9
Ser ud til det virker med det info screem gav :)