Avatar billede sutzi Nybegynder
09. februar 2006 - 15:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar

Hej!
Jeg skal købe mig en ny bærbar. Jeg har umiddelbart svært ved at bestemme mig, men mit krav er at den skal kunne spille sims 2, som har følgende MINIMUMS-krav:
1,0 Ghz, 256 MB RAM, 32 MB T&L grafikkort.

Jeg har kigget på en HP Pavilion dv4213EA, men fandt ud af at den havde delt grafikkort.

Vil helst ikke bruge mere end 7000,-

Mvh Susanne
Avatar billede sutzi Nybegynder
09. februar 2006 - 15:45 #1
Den HP Paviilion jeg har set på har et grafikkort med 128 MB, og da sims kun kræver 32 MB kan det så godt køre på den selvom graffikkortet er delt?
Avatar billede degnegaard Nybegynder
09. februar 2006 - 15:49 #2
Prøv at se på www.edbpriser.dk
Det er et godt sted at sammenligne priser.

Mvn

Mads
Avatar billede sutzi Nybegynder
09. februar 2006 - 15:52 #3
Ja men den side siger aldrig så meget om grafikkortet og det er sådan set mest det der er problemet tror jeg... Men tak for linket, det er en god side.
Avatar billede boxer Nybegynder
09. februar 2006 - 15:52 #4
At den har "delt grafokkort" betyder blot at grafikkortet ikke har egne ram. Det betyder at den "tager" de ram det skal bruge fra de alm. ram.
Dette kan sagtens gå, du skal bare huske at det kræver lidt flere alm. RAM.

Sims2 kræver ikke mere end den bærbar du har set på kan:
http://support.ea.com/cgi-bin/ea.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=7777&p_created=1094250911&p_sid=hPlQnK_h&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MTkmcF9wcm9kcz03LDcwMCw3MDEmcF9jYXRzPTAmcF9wdj0zLjcwMSZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX25sJnBfcGFnZT0xJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9cmVxdWlyZW1lbnRz&p_li=&p_topview=1

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=169447
Avatar billede sutzi Nybegynder
09. februar 2006 - 15:58 #6
hvad er ifø?
Avatar billede boxer Nybegynder
09. februar 2006 - 15:58 #7
ifølge :o)
Avatar billede sutzi Nybegynder
09. februar 2006 - 15:59 #8
Nå ups, okay, men betyder det så at jeg ikke kan spille det på den bæbare jeg har set på?
Avatar billede boxer Nybegynder
09. februar 2006 - 16:08 #9
Nej, ikke nødvendigvis. Der er mulighed for at du ikke kan og du skal forvente at du ikke kan.

Prøv at kigge på den her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=130747
eller
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=164057

Den første har et bedre grafikkort og den anden har flere RAM.
Avatar billede sutzi Nybegynder
09. februar 2006 - 16:15 #10
Ja, det ser jo godt nok ud... er ellers lidt skeptisk overfor mærker jeg ikke kender. Kan du finde andre?
Avatar billede boxer Nybegynder
09. februar 2006 - 16:23 #11
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140395

Lenovo hed tidligere IBM.

I prisklassen kan jeg ikke finde flere.
Avatar billede boxer Nybegynder
09. februar 2006 - 19:38 #12
Jeg smider lige et svar hvis du kunne bruge noget af det.
Avatar billede sutzi Nybegynder
09. februar 2006 - 20:39 #13
Ja, jeg vil sige 1000 gange tak for hjælpen. Jeg besluttede mig for at købe den HP Pavillion og så må jeg se om den kan og så til den tid beslutte mig for om den skal returneres eller om jeg vil beholde den. Jeg er studerende så jeg har ikke så mange penge og det er vigtigt at jeg får mig en bærbar :-) Det har virkelig været en hård tid siden den gamle gik i stykker... Mvh Susanne
Avatar billede boxer Nybegynder
09. februar 2006 - 20:46 #14
Velbekomme :o)
Held & Lykke med det.