Avatar billede tigerz Nybegynder
30. december 2005 - 10:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Billed-link med download popup

Hej

Hvordan laver jeg et billed-link til en fil (f.eks. word,excel,pdf m.m.), som skal tvinge browseren til at åbne en "Gem destination som..."-popup (d.v.s. det samme som at højreklikke og vælge "Gem destination som...").

Min web system benytter ikke ASP,PHP el. lign. så det er ikke en mulighed.

Løsning i JavaScript ønskes, nogle der kan komme med et forslag ?
Avatar billede roenving Novice
31. december 2005 - 14:08 #1
Hvis browseren (og styresystemet !-) tror at den kan vise en ting via en installeret plug-in til et andet program, vil du ikke kunne lave det uden at streame data fra serveren, så den eneste mulighed er at gøre folk opmærksomme på, at de skal højreklikke og vælge 'Gem destination som...' !o]

-- desværre stødte jeg så ind i et netværk, hvor administratoren havde disablet højreklik, hvilket jeg absolut opfatter som tåbeligt (ovenikøbet var der i installationen også en genskab-funktion, som straks genindsatte en Alexa toolbar og Smartfinder, som er to milde spywareprogrammer ,-(
Avatar billede tigerz Nybegynder
12. juli 2006 - 10:03 #2
ups, gammelt spørgsmål. Dette blev løst på anden måde.