Avatar billede tfrom Nybegynder
29. december 2005 - 12:40 Der er 1 kommentar

Skype og DI-514 - støj på linien

Hej
Er lige stødt på dette forum og håber inderligt at der er nogle kloge hoveder her som kan hjælpe mig!

Jeg har et problem med at få skype til at virke ordenligt. Når jeg kalder op til "Skype Test Call" virker alt godt indtil jeg skal høre den besked jeg har indtalt. Når den bliver afspillet kan jeg godt høre min egen besked, men der er også en masse støj, en lyd som minder meget om den lyd som kom når jeg i min barndom satte et stykke pap fast på min cykel for at få den til at lyde som en knallert.
Det er ikke opsætningen på min comuter den er gal med, jeg har prøvet den på andre internetforbindelser end min egen og her virker skype perfekt. Derfor mistænker jeg min router for at være årsagen til problemet. Det er en D-Link DI-514. Jeg har prøvet at åbne porten (56489)- uden succes - om det er fordi jeg har gjort det forkert eller fordi det ikke er problemet skal jeg lade være usagt.
Håber virkelig at i kan hjælpe mig - min kæreste er lige rejst til Frankrig i 4 mdr. og jeg vil gerne kunne snakke med hende uden at blive uvenner med banken.

Mvh.

Thomas
Avatar billede tfrom Nybegynder
29. december 2005 - 13:56 #1
Ekstra info om inlæg "Skype og DI-514 - støj på linien"

Jeg har rodet lidt videre med mit problem og bl.a. prøvet at forbinde min computer til routeren med et kabel - nu virker skype!!! Der er altså noget som tyder på at det er den trådløse forbindelse som sucks. Mit netkort er fra 3com og hedder (navnet som står i enhedshåndtering) "3CRSHPW_96 Wireless LAN PC Card".

På forhånd tak

Thomas