Avatar billede sutzi Nybegynder
27. december 2005 - 20:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ms Messenger 4.6 blokker MSN Messenger 7.5

Hej

Når jeg tænder min pc er der to messenger ikoner nede ved uret. Det ene er ms messenger 4.6 og det andet er msn messenger 7.5. Problemet er at jeg kun kan logge på msn messenger 7.5 ved at lukke processen "msmsgr" så det ene ikon forsvinder... Jeg har prøvet at gå ind i "tilføj/fjern programmer", men ms messenger 4.6 ligger der ikke og jeg vil gerne have det afinstalleret...
Kan I mon hjælpe mig? (ved godt der er lignende spørgsmål, men intet af det har virket for mig)
Mvh Sutzi
Avatar billede mikze Nybegynder
27. december 2005 - 20:35 #1
Ja, du kan gøre sådan at det gamle MSN (microsoft messenger) ikke starter op.

Du downloader simpelt dette lille program: http://www.nirsoft.net/utils/strun.zip

og åbner det .. Der kan du vælge msgmsgr.exe og fjerne den fra listen så den ikke starter op når windows starter :-)
Avatar billede mikze Nybegynder
27. december 2005 - 20:37 #2
jeg har samme problem hver gang jeg har formateret min computer, men det burde klare sagen!

Der er et lignende program indbygget i Windows (som jeg ikke helt kan få til at virke uden en fejlmeddelelse hver gang windows starter).

Du går ind i start -> Kør og skriver "msconfig" uden "". Tryk så på enter og vælg fanebladet START i det nye vindue der kommer frem.
Avatar billede sutzi Nybegynder
27. december 2005 - 20:43 #3
Ok - jeg prøver, men hvordan afinstallerer jeg selve programmet? - der er jo ingen grund til at det er der...?
Avatar billede mikze Nybegynder
27. december 2005 - 21:00 #4
Puha, det ved jeg ikke! Jeg har selv prøvet at slette Messenger mappen med programmet Dr. Delete, hvilket ikke hjalp.

Mit ligger faktisk på C: og fylder, men det gør ikke noget for jeg har nok plads.

Men prøv på at søge på google, det plejer at virke
Avatar billede mikze Nybegynder
27. december 2005 - 21:04 #5
Jeg fandt det faktisk på google. Gå ind i KØR igen og skriv dette (tryk derefter ENTER):

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Derefter vil der hurtigt blive slettet nogle ting, og der bliver spurgt om du vil genstarte. Efter du har genstartet er windows messenger væk. :-)
Avatar billede sutzi Nybegynder
27. december 2005 - 21:06 #6
Ok - tusind tak for hjælpen...
Avatar billede mikze Nybegynder
27. december 2005 - 21:08 #7
np - skulle det være en anden gang ;-)