Avatar billede ladydivine Nybegynder
13. december 2005 - 21:13 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Service-pack 2 problemer

Jeg har aldrig kunnet hente opdateringer fra windows update, heller ikke sikkerhedsopdateringer. Og det skal lige siges at det er en XP-OEM-Version jeg har.
Jeg har modtaget servicepack 2 på cd, og installeret den, men der er stadig opdateringer jeg ikke kan modtage.
Avatar billede trekkies Juniormester
13. december 2005 - 21:15 #1
Er den lovlig?

Får du en fejl meddelse?

Har du firewall installeret?
Avatar billede ladydivine Nybegynder
13. december 2005 - 21:19 #2
Ja den er lovlig, og nej jeg får ingen fejlmeddelelse, den siger kun at den og den opdate ik kan installeres.
Og ja jeg har firewall
(og Symantec...)
Avatar billede trekkies Juniormester
13. december 2005 - 21:19 #3
Nu da du har Norton, lukker den af hvis man vil installere noget.
Gør følgende:
Dansk Norton
Åben Norton -> Klik på "Personlig firewall" klik nu på "Konfiguer" -> Klik på menuen "Hjemmenetværk" ->  Under menuen "Betroet" skal du klikke på "Tilføj..." knappen -> Marker "Individuelt", hvis den ikke er markaret -> Indtast "127.0.0.1" og klik på "OK" knappen.
Nu er Ip adressen 127.0.0.1 tilføjet til betroet, genstart din computer for en sikkerheds skyld, nu skulle du gerne kunne installere :)

Engelsk Norton:
Åben Norton -> Klik på "Personal firewall" klik nu på "Configure" -> Klik på menuen "Networking" ->  Under menuen "Trusted" skal du klikke på "Add.." knappen -> Marker "Individually", hvis den ikke er markaret -> Indtast "127.0.0.1" og klik på "OK" knappen.
Nu er Ip adressen 127.0.0.1 tilføjet til trusted, genstart din computer for en sikkerheds skyld, nu skulle du gerne kunne installere :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. december 2005 - 21:20 #4
2 firewalls.. hvorfor det, det er ikke nødvendigt..?

Blot en kom., hopper af igen..O)
Avatar billede ladydivine Nybegynder
13. december 2005 - 21:36 #5
Til trekkies.....
Nej det hjalp ikke....
Det er bl.a. Malicius Software remower der ikke bliver hentet...
Avatar billede trekkies Juniormester
13. december 2005 - 21:44 #6
Hvad er "Malicius Software remower"?

Jeg har aldrig hørt om den før.
Avatar billede ladydivine Nybegynder
13. december 2005 - 21:47 #7
Det ved jeg ikke... Men den siger at den ikke kunne hente den, og den bliver ved med at søge efter den hver gang jeg skal opdatere.
Jeg er lidt bange for at den eneste løsning er at slette det hele, men er meget i tvivl om det, da det er en OEM-udgave jeg har.....
Avatar billede trekkies Juniormester
13. december 2005 - 21:55 #8
Jeg har 2 OEM versioner, jeg har formateret min harddisk og installeret windows igen, det var muligt.

Du kan hente Malicius Software remower her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=ad724ae0-e72d-4f54-9ab3-75b8eb148356

Du ved godt at du kan downloade de forskellige opdateringer hos Microsoft via dette link:
http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=en

Der skriver du bare koden for den opdatering som du vil hente f.eks. KB905915, så kan du downloade den der.
Avatar billede hcma Novice
13. december 2005 - 22:01 #9
og der ligger en liste over updates her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10

og her er lidt om update-problemer:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13
Avatar billede ladydivine Nybegynder
13. december 2005 - 22:02 #10
Ja, og det har jeg prøvet, men det hjælper ikke... Den skriver denne tekst når jeg laver en ny opdatering:
Malicious Software Removal Tool - January 2005 (KB890830).

Dette selv om jeg har hentet den på det link du oplyser om, og som jeg før har hentet opdateringer.
Avatar billede trekkies Juniormester
13. december 2005 - 22:05 #11
Prøv følgende:
Sæt din Windows cd i drevet og gør følgende:
Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler.
Avatar billede hcma Novice
13. december 2005 - 23:25 #12
når du kører din sfc-scaning, skal du lige være opmærksom på et par ting:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. december 2005 - 00:16 #13
Jeg kan lige sige der for nylig (i dag, så vidt jeg kan se) er udkommet en opdatering der påvirker Windows Update, KB910437:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=363f50fc-049e-4504-a987-a78ba8746e39&DisplayLang=da

Om det virker på det her, ved jeg ikke, men det er vel et forsøg værd.
Avatar billede ladydivine Nybegynder
14. december 2005 - 12:59 #14
Jeg har forsøgt alt hvad I har givet mig af løsninger, og tak for det *ss* men det har bare ikke hjulpet! Den ene løsning gav en meget sort skærm i nat, og jeg har siddet i et par timer nu, for at rette op på det. Men så har jeg da i det mindste lært lidt om hvordan man får skærmen "frem" igen...
Så nu vælger jeg simpelthen at formatere det hele, og håbe på at det hjælper.
Avatar billede hcma Novice
14. december 2005 - 13:04 #15
før du formaterer/geninstallerer:  husk at have SP2 liggende klar inden du går på nettet igen !!
Avatar billede ladydivine Nybegynder
14. december 2005 - 13:09 #16
Ja, ss det vil jeg .... Har den på cd.... og hjælper det her ikke... Ja, så er der en pc-sælger der bliver glad... og min tegnebog bliver lettere...... Så må jeg se på det som en julegave til mig selv...Hehe