Avatar billede taiko Nybegynder
13. december 2005 - 14:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

32" LCD Fjernsyn

Hej derude...
Jeg står og har et spørsmål mht til mit fjernsyn og HDTV ready.
Jeg købte for 3 måneder siden en Prosonic 32" LCD (ja jeg ved det er ikke verdens bedste), men her den anden dag der jeg stod og kiggede på xbox360 i butikken, kom jeg i tvivl om mit fjernsyn kan klar HD signaler.

I manualen står der intet om det, men der står følgende:
Y,Pb,Pr Component kan anvedes til 480/576i, 480/576p, 720p eller 1080i.
Samtidig skal det siges at den har RGB-DTV/PC input stik samt DVI. Der står også at enheden understøtter Digital TV - Set - Top - Box.

Kan man udefra dette bedømme noget?? Deres hotline i skovlunde var selv i tvivl om det :-)

Håber i kan hjælpe...
Avatar billede x-pro Nybegynder
13. december 2005 - 15:51 #1
Hej

Det kan det godt, de opløsninger du nævner er opløsninger forbundet med hdtv i forskellig kvalitet. De mest "normale" er 720 og 1080, 720 bliver nok som start,det der kommer til at være mest alm, da 1080 kræver mere data overførsel.
Håber det hjalp.
Avatar billede taiko Nybegynder
13. december 2005 - 18:57 #2
Jo det hjalp da en del... men kan man være helt sikker på det? Altså forstår mig ret, men fatter ikke at de er noget som måske understøtter men de nævner det ingen steder. Troede det var det de nu til dags brugte som salgsargument.
Findes der nogen måder man kan teste det på uden at skulle bruge 3200,- ?? :-)
13. december 2005 - 19:27 #3
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. december 2005 - 19:32 #5
Og dr1's udemærkede link for en til at ende på:
http://www.forbrugerelektronik.info/fileadmin/user_upload/pdf/EICTA_HDTV.pdf
Std. for HDTV
Avatar billede taiko Nybegynder
13. december 2005 - 23:00 #6
tak for links...
Udefra det link du gav "halvamatoer" så kan jeg se at mit tv opfylder de
krav man stiller for at et fjernsyn er HD-ready.

Så nu håber jeg også bare at den er det :-)
Avatar billede taiko Nybegynder
14. december 2005 - 21:28 #7
sry x-pro havde lige glemt at acceptere!
Avatar billede lonepeter Novice
16. december 2005 - 11:09 #8
taiko, hvilken model er det du har, jeg har selv et Prosonic 32" model lb3200 som jeg også har spekuleret på om er HD ready... - Er det det samme du har?
Avatar billede lonepeter Novice
20. december 2005 - 14:40 #9
Hvis ellers det er samme model som mit så er det IKKE hd-ready, har netop fået et uddybende svar fra supporten.

De skriver blandt andet nedenstående:

Apparatet er ikke udstyret med det man kalder for en HDCP nøgle (High Defenition content protection) som skal bruges hvis der afspilles HD film fra special DVD med HD Ready nøgle, X-Box osv.....har du en HD Ready DVD afspiller og et TV som ikke har HDCP nøglen får du sort skærm når det vises via HDMI eller DVI indgangen (den digitale indgang)....du kan dog sagtens blive ved med at anvde scart, component etz. med kun som Analog signal
Avatar billede taiko Nybegynder
27. december 2005 - 19:06 #10
hey lonepeter,
Ja har også LB3200...
ok, lyder ik så fedt, men lyder bare mystisk for når de skriver at den understøtter "720p eller 1080i og Digital TV - Set - Top - Box." så går jeg udefra
at de snakker om digitale signaler?? hmm... kunne godt tænke mig at prøve det med en xbox360 og se om den kan håndtere det.
Avatar billede lonepeter Novice
27. december 2005 - 19:45 #11
Du kan se hele den mail jeg fik fra dem nedenfor:

Hej Peter

Apparatet er ikke udstyret med det man kalder for en HDCP nøgle (High Defenition content protection) som skal bruges hvis der afspilles HD film fra special DVD med HD Ready nøgle, X-Box osv.....har du en HD Ready DVD afspiller og et TV som ikke har HDCP nøglen får du sort skærm når det vises via HDMI eller DVI indgangen (den digitale indgang)....du kan dog sagtens blive ved med at anvde scart, component etz. med kun som Analog signal

Bortset fra denne feature overholder apparatet de andre punkter....se side 11 i dokumentet....License agreement findes i linket nedenfor...

Se dette link for mere viden om HD Ready

http://www.eicta.org/press.asp?level2=24&level1=6&level0=1&docid=398

Min mening mht. HD ready osv......så får det først for alvor effekt efter 2009 når vi begynder....og jeg understreger begynder at skifte det analog signal ud med et digital signal.....

PT kan man via Setop box tage et HD signal ned....MEN hvor mange setop boxes har et HDMI stik til at videresende det digitale signal.....nogle ja i 5-10.000 kr. klassen ellers ikke....OG hvad ser man så ja et et analog signal...

Håber dette har gjort dig lidt klogere og resten må du udrede via Internettet...

Mvh. René
Avatar billede taiko Nybegynder
28. december 2005 - 11:35 #12
ok, jamen så ved vi det! :-)
Jamen tak for hjælpen/mailen!