Avatar billede drbest Nybegynder
10. december 2005 - 18:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af Messenger

Hej !
Nogen gode bud på, hvordan jeg får fjernet Messenger fra højre hjørne af skærmen - og iøvrigt får programmet væk fra PC en.
Jeg har forsøgt at afinstallere via XP cdrommen (under tilføj/fjern windows-komponenter.
På forhånd tusind tak !
Avatar billede nph12 Nybegynder
10. december 2005 - 18:21 #1
Sådan slettes Messenger helt:
Copy and Paste denne kommando til Start -> Kør:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Vær opmærksom på at ved at gøre ovennævnte forsvinder muligheden Fjernskrivebord også, så måske er det bedre at gøre dette, for at forhindre Messenger i at starte:
Du omdøber Messenger mappen (i Programmer) til MessengerOFF
Du får en advarsel, den siger du bare ja til.
Hvis du bruger Outlook Express som mail program, skal du først gå i instillingerne der og fravælge at messenger skal logge på sammen med Outlook Express. Det er VIGTIGT, at du gør det, da OE ellers er laaang til om at starte op.
Avatar billede screem_brille Novice
10. december 2005 - 18:22 #2
find filen sysoc.inf i windows inf mappen åben den i notepad, fjern hide i linien:
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7 så den ser således ud
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7 gem, og nu kan du fjerne den via tilføj fjern
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. december 2005 - 18:24 #3
er det Windows-messenger du gerne vil af med, så kig på dette link http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;302089
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. december 2005 - 23:43 #4
kom du videre??
Avatar billede drbest Nybegynder
19. december 2005 - 10:24 #5
Ja, tak for hjælpen !
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. december 2005 - 18:25 #6
så skal du huske at give point til den/de der gav dig hjælpen til at det virkede