Avatar billede izyr Juniormester
01. december 2005 - 15:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvorfor ryger jeg af hele tiden

Hejsa

Jeg kører mIRC, og ryger hele tiden af. Jeg får noget med connection reset by peer eller lignende. Aner ikk hvorfor??
Jeg har prøvet at se om jeg kunne finde en anden ok IRC klient, men der røg jeg også af.
Nogen der aner hvad der kan være galt?
Jeg har tele2 adsl 512/k12, hvis I kan bruge det til noget
Avatar billede kjerum Nybegynder
01. december 2005 - 15:36 #1
Det er et lokalt problem. Det er ikke klienten eller Q net serveren.
Der kan være antivirus eller firewall der brokker sig over trafikken.
Det kan ligeledes være fx routeren der går kold.

Irc fortælller at forbindelsen røg - hvilket de ikke er skyld i. Er det irc selv der er problemet kaldes det netsplit.
Avatar billede izyr Juniormester
01. december 2005 - 18:06 #2
jeg kører med symantec antivirus corporate edition
og med Sygate personal firewall pro

Jeg har da ellers givet programmet lov til at gå på nettet?? noget jeg kan gøre?
Avatar billede kjerum Nybegynder
01. december 2005 - 23:08 #3
hmm tjek din internetforbindelse om der er udfald.
Avatar billede izyr Juniormester
03. december 2005 - 23:47 #4
hvordan gør jeg det??
Jeg har ikk forstand på det...
Avatar billede izyr Juniormester
05. december 2005 - 16:12 #5
hvordan tjekker jeg den for udfald?? Jeg har prøvet at komme på irc via IE, og der falder jeg ikke ud... hvorfor gør den det så ved mIRC?
Avatar billede kjerum Nybegynder
06. december 2005 - 09:05 #6
Umiddelbart ville jeg mene det var sikkerheden fra fx router, det tyder på at det er den port du bruger IRC på der kludrer. Port 80. som du bruger IE på, den er der jo ingen problemer med. Jeg kunne forestille mig at det enten er din firewall eller dit netværk der stopper trafikken, fordi det ser ud som et angreb.
Avatar billede jaandk Nybegynder
14. december 2005 - 13:35 #7
Hvilken router bruger du?
Prøv at krontroler routeren for kan være der ikke er åbnet for porten i routeren....
Avatar billede izyr Juniormester
18. marts 2006 - 10:59 #8
bruger ikke router... kun min firewall...
Avatar billede izyr Juniormester
21. april 2006 - 00:19 #9
hmm... beholder pts