Avatar billede gnuen Nybegynder
26. november 2005 - 23:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SOBER ormen

Jeg har fået den berygtede sober orm ind på min PC mit norton antivirus er udløbet så jeg har måtte sætte min tillid til freeware scannere som(trendmicro, panda, zonealarm, ewido, ad-aware, kaspersky o.a.)

Panda var den eneste der kunne sniffe ormen frem men ikke fjerne den, så min spørgsmål er om der er nogen som har et bud på hvilket freeware/shareware program der kan fjerne den "!!%¤#"&%.... orm ?
Avatar billede screem_brille Novice
26. november 2005 - 23:40 #1
den er også ekstremt udbredt lige pt, de sidte par dage har jeg på min ne email konto fået et par hundrede, og har ellers ikke fået en eneste mail med virus / orm i flere måneder
Avatar billede r1dd1ck Nybegynder
26. november 2005 - 23:49 #2
Næsten alle påstår at Kaspersky er det absolut bedste.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
26. november 2005 - 23:49 #3
Prøv lige denne scanner. Jeg tror den nupper den:

http://www.claymania.com/KASFX.EXE

Udpak den, tast <enter>, og lad den opdatere. Sæt et ekstra fluen i DRIVE, og klik så "Scan/Clean".

Scanningen kan godt vare længe, afhængig af hvor mange filer den skal scanne.

Når scanningen er færdig, klik OK, EXIT, og EXIT.
Avatar billede gnuen Nybegynder
27. november 2005 - 01:17 #4
Ja det er noget rigtig skidt med den orm, heldigvis er min PC endnu en smule funktionsdygtig.

>forevernewbie< : jeg har opdateret med den scanner du linkede til men jeg holder mig muligvis ikke vågen til hele scanningen i nat men så må jeg starte hvor jeg slap i morgem tidlig - tak indtil videre
Avatar billede dreamless Nybegynder
27. november 2005 - 01:24 #5
Hent stinger: http://vil.nai.com/vil/stinger/ <--- gratis antivirus program fra Mcafee.
Genstart så computeren op i fejlsikret tilstand (F8 under opstart mener jeg det er eller også er det F5) og kør så stinger. Så skulle du være renset men huske derefter at få en "aktiv" virus scanner som feks mcafee antivirus desuden har htttp://www.spywarefri.dk også et par bud på nogle gratis scanner dog mener jeg at avast er den eneste som er gratis og har "aktiv" scanning.
Avatar billede gnuen Nybegynder
27. november 2005 - 20:12 #6
forevernewbie & dreamless vil i ikke ligge nogle svar. For det lader til at jeres input har fjernet Sober ormen dog mener jeg at det var linket fra claymania der nappede den så det bliver med fordelingsnøglen 2/3 til forevernewbie og 1/3 til dreamless for jeres hjælp - tak !
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. november 2005 - 20:20 #7
Godt du slap af med skidtet :)
Avatar billede dreamless Nybegynder
27. november 2005 - 21:11 #8
Jeg behøves ikke point :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. november 2005 - 15:05 #9
Tak for point :)