Avatar billede curieux Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oversigt over IP'er på LAN

Hejsa!

Hvordan kan jeg få en oversigt over alle IP'er der er tilstede på et LAN-netværk. Troede det kunne lade sig gøre via DOS, så havde staset på "nbtstat" og "netstat" men de giver mig kune IP på PC'en selv og den nærmeste gateway og fortæller hvilken arbejdsgruppe.

Er der nogle der ved hvordan det kan lade sig gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
25. oktober 2005 - 18:09 #1
det nemmeste er emd en IP scanner, GFI.com har noget software som kan bruges til dette ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. oktober 2005 - 18:09 #2
Det kommer jo helt an på hvordan nettet er strikket sammen, hvordan det gøres, f.eks et Ping sweep med Nmap eller snifning med TCPDump ville kunne give svaret, hvis nettet er opbygget så det kan lade sig gøre
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:09 #3
IP scanner !
Avatar billede screem_brille Novice
25. oktober 2005 - 18:09 #4
Avatar billede curieux Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:16 #5
har nogen evt. noget freeware?
Avatar billede curieux Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:20 #6
Nå... man kunne også få den som freeware - my bad !
Avatar billede screem_brille Novice
25. oktober 2005 - 18:25 #7
du kan hente den som trial ware som virker i 30 dage (men kræver dog en registrering, men er gratis i de 30 dage)