Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
15. oktober 2005 - 21:52 Der er 17 kommentarer

umuligt at få google som startside

på min kærestes computer kan vi ikke få google (eller andre websites) til startside. Vi har ændret det utallige gange i internet indstillinger. efter 2-3 logins skifter det til denne irreterende "websearch.com" som var der ved da pc'en blev købt. heller ikke ved at trykke "gør google til din startside" på googles hjemmeside, virker det.
hun er IKKE interessret i at skifte browser :)
hvad kan vi gøre ellers?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2005 - 21:55 #1
Følg vejledningen i denne artikel:
http://exp.dk/artikler/755
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
15. oktober 2005 - 22:20 #2
det lyder jo enormt troværdigt:) jeg vil prøve det ved først givne lejlighed. tusind tak. sender nogle points så snart jeg har fået det til at virke:)
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2005 - 22:24 #3
Du skal kopiere Hijackthisloggen herind, så vi kan tjekke den igennem for dig. *S*
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
16. oktober 2005 - 14:27 #4
aaahhh.. det lyder jo somom der virkelig er et problem så? er det sandsynligt det er en virus? (hun har avg antivirus).
Avatar billede fromsej Praktikant
16. oktober 2005 - 14:50 #5
Det er ikke en virus, det er en Browser Hijacker, men den kan sagtens fjernes, det kræver bare vi ser Hijackthis loggen.
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
16. oktober 2005 - 14:54 #6
ja oki klart :) jeg snakker lige med hende om det(det er jo ik min egen computer) og så vender jeg tilbage. tak for din hjælp det er pænt af dig !
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
16. oktober 2005 - 19:03 #7
undskyld hvis jeg spørger dumt. men betyder at i skal ha adgang til pc'en for at ordne det? eller blir jeg fortalt hvad jeg skal gøre når i har set  den ?
Avatar billede fromsej Praktikant
16. oktober 2005 - 19:09 #8
Vi skal ikke have adgang til maskinen, du kopierer logfilen herind, så får du vejledning ud fra den.
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
16. oktober 2005 - 19:11 #9
oooki. :) det vil jeg så gøre en af de nærmeste dage
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. oktober 2005 - 19:24 #10
<kaptajn23>: Læs eksempel på HiJackThis Log procedure her
http://exp.dk/spm/654508
http://exp.dk/spm/655193
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. oktober 2005 - 00:30 #11
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
24. oktober 2005 - 15:59 #12
ja sorry jeg ik har svaret noget før. men som sagt drejer det sig om min kærestes pc. OG hun er åbenbart alligevel ikke intereseret i at få hjælp til dette. undskyld ulejligheden!!!!!
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
24. oktober 2005 - 16:02 #13
hvordan er det liiige man uddeler points?*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
24. oktober 2005 - 16:54 #14
Du accepterer et svar, eftersom der ikke rigtig er kommet nogen, så accepterer du bare dit eget svar og tager dine point igen.

Vi må så håbe at din kæreste er tilfreds med at http:/---/lop.com eller værre CoolWebSearch har fuld kontrol over hendes maskine.

Hvis det er fordi hun tvivler på vores evner udi PC rensning, så vis hende dette:
http://www.spywarefri.dk/hvemervi.htm
Lad hende evt besøge http://spywarefri.dk/ og læse om problemets omfang.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. oktober 2005 - 10:26 #15
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
01. november 2005 - 22:15 #16
efter at ha forberedt mig mentalt paa at skulle kopiere logfilen herind mm, fandt jeg ud af at microsoft antispyware beta versionen klarede problemet paa meget kort tid. men ellers et oprigtigt tak for hjaelpen! S
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. november 2005 - 22:27 #17
(Derfor vil vi da gerne 'se' en HiJackThis log alligevel...)

Iøvrigt fint med microsoft antispyware 's tool...
Microsoft® Windows AntiSpyware:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=321CD7A2-6A57-4C57-A8BD-DBF62EDA9671&displaylang=en