Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
12. oktober 2005 - 00:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Standardblokering af den trojanske hest Netspy

Min Norton Internet Security meddeler i en pop-up:
"Et nyligt forsøg på at angribe din computer er blevet blokeret"
Ved tryk på mer information får jeg
"Sikkerhedsalarm oprettet for regel Standardblokering af den trojanske hest Netspy"
Vil jeg igen have mere information, får jeg at vide, at en computer med ip-adresse 127.0.0.1 forsøger at angribe.
Hvad sker der her? Skal jeg bare læse brugsanvisningen, hvor der står at det selvfølgelig er en mand med en mobil, som kører frem og tilbage ude på vejen?
Avatar billede trekkies Juniormester
12. oktober 2005 - 00:04 #1
Jeg har også nogle gange fået denne besked, men nu er de stoppet :)

127.0.0.1 er din computers "lokale adresse" eller hvad det nu heddder, så det er ikke en person ude foran dit hus.
Avatar billede trekkies Juniormester
12. oktober 2005 - 00:14 #2
Du kan prøve at kører Spybot, Ad-Aware eller en HijackThis?

Hvis ikke, så kan du hente dem her:
Spybot
http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

Ad-Aware:
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

HijackThis:
http://files2.majorgeeks.com/files/f3ac63c91272f19ce97c7397825cc15f/spyware/hijackthis.zip
Lige lidt hjælp til HijackThis:
Unzip filen og åben exe filen, Klik på Scan, når at den er færdig, så skal du klikke på Save Log, så gemmer du den et sted, logen kan nu åbnes i en tekst program f.eks. Notepad, Kopier det hele her ind, så vil en kigge på den.

Du kan også prøve at kører en antivirus scanning.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
12. oktober 2005 - 00:23 #3
Tak, men er det ikke lidt uheldigt, at den påstår, at min egen maskine angriber? Kan du huske hvordan du fik det stoppet?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
12. oktober 2005 - 00:37 #4
..læg lige et svar- Jeg tager en scanning og holder vejret...
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. oktober 2005 - 01:25 #5
Du har ikke Netspy. Norton reagerer på den port hvor der foregår aktivitet. Hvis det er Netspy´s port, er bliver det bare kaldt Netspy. Helt misvisende. Det er sikkert noget intern kommunikation i din maskine den registrer. Iøvrigt så får man ikke bare Netspy. Den "florer" ikke på nettet http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=TROJ_NETSPY
Take it easy.
Avatar billede trekkies Juniormester
12. oktober 2005 - 08:34 #6
Jeg kan ikke huske hvordan jeg fik det stoppet :(

Jeg vil helst ikke have nogle point, da jeg er har lavet noget, så du tager bare dem selv, eller giv dem til forevernewbie :)
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
17. oktober 2005 - 21:15 #7
Tak begge. Foreverwannabe: du beroligede mig, så kunne du ikke lægge et svar...
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
17. oktober 2005 - 21:55 #8
Velbekomme. For nogle år siden, da jeg selv brugte Norton, blev jeg også bekymret over de meldinger ;)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
17. oktober 2005 - 21:56 #9
Og så lige svaret ;)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
24. november 2005 - 18:16 #10
Tak for point :)