Avatar billede minipod Nybegynder
10. oktober 2005 - 12:17 Der er 5 kommentarer

Kan man nøjes med en hardware firewall?

Jeg kunne godt tænke mig en hardware firewall, da jeg synes mine softwarefirewalls driller konstant.

Men er det overhovedet muligt at nøjes med en hardware firewall.

Og kan man overhovedet få en til at tilslutte mellem adsl-indgang og sit wireless acces point som er 100% sikkert og som koster under kr. 1.000?
Avatar billede venturer Nybegynder
10. oktober 2005 - 12:25 #1
Svar til allespørgsmål: Ork ja :)
Der er masser at vælge mellem.

En af mine favoritter som jeg har sat op hos en del af vores kunder og selv har derhjemme er den her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18491
Avatar billede venturer Nybegynder
10. oktober 2005 - 12:26 #2
En software baseret firewall til Windows giver ganske vist nogle ekstra fordele. Men i relation til Internettet mener jeg at man ikke bør være uden en hardware boks. Jeg vil hellere nøjes med kun en hadware baseret end jeg vil nøjes med kun den software baserede.
Optimalt benytter man begge dele.
Avatar billede screem_brille Novice
10. oktober 2005 - 12:47 #3
en hardware er at foretrække (synes jeg)
Avatar billede boxer Nybegynder
10. oktober 2005 - 13:02 #4
Du kan aldrig få noget som er 100% sikkert :o)
En hardwarefirewall er selvfølgelig god, men du er endnu mere sikret hvis du også bruger en god softwarefirewall.
Sygate, som er gratis, er en ganske udemærket firewall. Den vil jeg anbefale at du prøver:
http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:49 #5
brug for mere hjælp ?