Avatar billede puppetmaster Nybegynder
14. september 2005 - 09:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forhindre dubletter

Min tabel har et felt kaldet ID, som er et Identity felt og samtidig en primær nøgle. Nu har tabellen så også et felt kaldet Art, som IKKE må indeholde dubletter. Hvordan sikrer man det?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2005 - 09:56 #1
sæt et unikt index på
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
14. september 2005 - 09:59 #2
Så jeg går bare ind under Properties -> Indexes/keys og tilføjer feltet under i kassen Column name under Index name (dvs. under der hvor mit felt ID allerede står)? Eller skal jeg oprettet et nyt index?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2005 - 10:03 #3
jeg kan ikke huske hvordan man opretter et unikt indeks i EM

CREATE UNIQUE INDEX indexnavn ON tabelnavn(feltnavn)

i SQL !

:-)

husk at det ikke bare skal være et index  - det skal være et unikt index
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
14. september 2005 - 10:04 #4
Ok, det lyder henad at oprette et nyt indeks. Takker, arne, hvad med et svar? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2005 - 10:07 #5
gerne
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
14. september 2005 - 10:26 #6
:)