Avatar billede kjoller Nybegynder
09. september 2005 - 09:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skal man bruge views eller joins

Da vi har et preformence problem, så vi har lige gang i en lille diskution, hvad skal man bruge views eller skal man "bare" joine i proceduerene?

Er der nogle der ude som ligger inde med links, som kan forklare on views og des impakt på preformence?
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2005 - 10:54 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2005 - 11:20 #2
generelt tilføjer et view bare et ekstra lag og dermed en marginal forringelse
af performance

(fordelene er i nemmere app udvikling og nemmere security)

kryptos's link til indexed view er et hack i SQLServer til at opnå
samme effekt som andre databasers materialized views

sådanne kan give en voldsom performance forbedring, men er altså også
et heftigt våben at tage i anvendelse

i de fleste tilfælde vil en optimering af index som indgår i join on & where
betingelse være tilstrækkeligt til at få en acceptabel performance
Avatar billede runesoft Nybegynder
12. september 2005 - 12:15 #3
Performance mæssigt har view den ulempe at du ikke kan filtrere før din join.

Hvis du joiner direkte i din SP skal du filtrere så meget væk som muligt før din join (afhænger selvfølgeligt af havd du har og hvad du vil)
Avatar billede kjoller Nybegynder
12. september 2005 - 13:11 #4
Jeg blev lige holdt op, jeg kigger lige på linket.

Jeg har engang fået af vide at en var "søgt" og derfor var det hurtigere, dvs. det er der ikke noget om ?!
Avatar billede kjoller Nybegynder
28. september 2005 - 22:59 #5
Det blev et indexeret view, det hjalp meget.

Kommer der et svar?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2005 - 08:23 #6
Indexed view