Avatar billede pwn Forsker
09. september 2005 - 08:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at sende pga Firewall

Jeg har antivirusprogrammet med firewall Bullguard. Da der opstod problemer med at sende fra Outlook blev det løst ved i Windows XP's Kontrolpanel --> Sikkerhedscenter --> Windows Firewall --> fanebladet Undtagelser, at tilføje Outlook.

Er det derved kun den indbyggede firewall i XP, der er slået fra, således at jeg stadig er beskyttet af Firewallen i Bullguard?
Avatar billede boxer Nybegynder
09. september 2005 - 08:50 #1
Når du har Bullguard firewall, skal du disable windows firewallen. 2 firewalls kan konflikte. Du er stadig beskyttet af bullguard :o)
XP firewallen skal slås helt fra.
Avatar billede pwn Forsker
09. september 2005 - 09:36 #2
Firewallen i XP havde jeg slået fra, men jeg kunne alligevel ikke sende mail før jeg tilføjede Outlook i ovenstående liste over undtagelser. I Bullguard var Outlook ligeledes allerede tilladt. Det er somom at Outlook blev spærret af Windows firewall selvom den var slået fra.

Men jeg kan vel konkludere, at jeg er beskyttet selv med undtagelsen - ikke?
Avatar billede boxer Nybegynder
09. september 2005 - 09:52 #3
Ja det kan du.

Undtagelsen burde bare være ligegyldig hvis XP firewallen er slået helt fra.
Er du sikker på at den er slået helt fra? Det kan du tjekke via kontrolpanel - windows firewall.
Avatar billede pwn Forsker
09. september 2005 - 10:02 #4
Ja, den er krydset af, så mon ikke alt kører som det skal. Tak for hjælpen.
mvh

p

ps: send lige et svar:-)
Avatar billede boxer Nybegynder
09. september 2005 - 10:46 #5
Velbekomme :o)