Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
07. september 2005 - 20:24 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Væk med Win2000 - ind med XP -

Jeg har en gammel arbejdspc, der kører W2000. Jeg skal have den opgraderet til XP.

Jeg har ikke password til bios'en - det er der ingen, der kan huske. Bootsekvensen er FDD, HDD, CDR. Når jeg booter med en systemdisk i A, kan jeg ikke se andre drev.

Jeg kan logge ind på computeren som bruger med mit gamle brugerid, men når jeg starter WinXP fra cd-rom'en, får jeg at vide, at jeg ikke har administratorrettigheder, og at jeg derfor ikke kan installere.

Jeg kan komme ud i dos og skrive kommandoer.

Er der nogen, der kan komme på, hvordan jeg får XP ind?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. september 2005 - 20:29 #1
Tag batteriet fra bundkortet i 5 min., så får du højst sandsynligt igen adgang til bios. (husk ingen 230v tilslutning på det tidspunkt).
Avatar billede mmcduck Nybegynder
07. september 2005 - 20:30 #2
Start op i fejlsikret tilstand, så kan du oprette en admin bruger, og derfra installere windows xp
Avatar billede gargel Nybegynder
07. september 2005 - 20:31 #3
Kan du ikke fdiske og formatere harddisken, dermed kan den ikke starte fra den. Så søger den vel efter CDrom'en og så kan xp installationen gå i gang. Eller skal du bevare indholdet af harddisken?
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
07. september 2005 - 20:32 #4
Nej, intet indhold skal bevares. Gode idéer. Jeg prøver lige det.
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
07. september 2005 - 20:39 #5
mmcduck, Jeg prøvede lige at oprette en admin under fejlsikret start. Jeg kan ikke finde funktionen - hvor opretter jeg en admin?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2005 - 21:17 #6
"Jeg har ikke password til bios'en "downloadhttp://www.helgec.dk/recmos.zip  tilføf den din startdiskette og fjern BIOS passwd
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
07. september 2005 - 21:30 #7
smart program. sletter det hele cmos'en, eller fjerner blot pwd?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2005 - 06:15 #8
Kun passwd, men du bør naturligvis køre menuen "LOAD SETUP DEFAULT" efterfølgende
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2005 - 15:49 #9
Lidt Feedback ???