Avatar billede vest Nybegynder
25. august 2005 - 21:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Konflikt mellem avast antivirus og zonealarm

Jeg har fundet ud af at avast er et rigtig godt avtivirus program. Men når jeg installere zonealarm kommer denne meddelelse.
http://www.bassin.1go.dk/avast/avast.html
Jeg klikkede Yes til denne meddelelse og det kører nu ok, men jeg er i tvivl om det forringer sikkerheden væsentlig? Hvis det er et problem findes der så en firewall som er ligeså nem og god som zonealarm som er gratis at bruge?

På forhånd tak.
M.v.h.
Per
Avatar billede boxer Nybegynder
25. august 2005 - 22:09 #1
Helt klart Sygate Personal Firewall.
Hent den herfra:
http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm
Avatar billede vest Nybegynder
25. august 2005 - 22:21 #2
Hvis jeg husker ritig så har jeg prøvet sygate, men da jeg havde fået den installeret kunne jeg slet ikke komme på nettet. Har du nogen ide om hvad der gik galt?
Avatar billede vest Nybegynder
25. august 2005 - 22:22 #3
Ups!
ritig = rigtig
Avatar billede boxer Nybegynder
25. august 2005 - 22:27 #4
Måske :o)
Når du har afinstalleret ZoneAlarm skal du hente Regsupreme 1.3 herfra:
http://www.macecraft.com/downloads/
Følg vejledningen herfra:
http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm

Hvis der gemmer sig rester af gamle programmer i din registreringsdatabase kan det give problemer. Det afhjælper Regsupreme.

Jeg bruger selv Sygate Firewall. Den bliver ofte anbefalet af profferne fra Spywarefri og er derudover den nemmeste firewall jeg har prøvet.

Hvis det sker igen at du ikke kan komme på nettet, genstarter du din PC og højreklikker på din forbindelse og vælger reparer.
Husk selvfølgelig at sige ja til at Internet Explorer må gå online når Sygate spørger :o)
Avatar billede vest Nybegynder
25. august 2005 - 22:31 #5
Jeg prøver det lige. :)
Avatar billede boxer Nybegynder
25. august 2005 - 22:31 #6
Derudover skal du selvfølgelig også slå XP firewallen fra.
Avatar billede vest Nybegynder
25. august 2005 - 22:52 #7
Nu kører det bare som en drøm :-)

Du får tusinde tak for hjælpen.
Avatar billede boxer Nybegynder
25. august 2005 - 22:54 #8
Velbekomme :o)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. august 2005 - 22:54 #9
Jeg ser ikke noget problem i at slå webshield fra i Avast. Det er kun en ekstra foranstaltning, som ikke øger sikkerheden væsentligt, og den kan også konflikte med andre firewalls. Hvis du ellers er glad for Zonealarm, så syntes jeg egentlig at du skulle beholde den. Hvis du alligevel vælger Sygate, så har jeg lavet nogle tips til den her http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. august 2005 - 22:55 #10
Too late ;) Håber at du kan bruge tipsene alligevel.
Avatar billede boxer Nybegynder
25. august 2005 - 23:12 #11
Om ikke andet kan jeg bruge vejledningen :o)