Avatar billede totalpc Seniormester
24. august 2005 - 08:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

batch rename efter billede taget dato

Hejsa

Jeg har en masse billeder som hedder billede 001.jpg osv. Men det er ikke billede 001 der er det første billede taget. Nu har jeg opdaget at når jeg skal se den kan jeg i XP vælge 'Arranger Ikoner efter -> Billede taget d.'

Jeg ved at man i irfanview fx kan lave en batch rename, men kan man i et eller andet program ikke lave en batch rename der renamer efter billede taget d. Såden at første billede kommer først osv..
Avatar billede venturer Nybegynder
24. august 2005 - 08:32 #1
Kast et blik på denne util. Den kan læse datoen fra billedet (den dato dit kamera har sat på, ikke fil datoen) og navngive filen ud fra dette. En sortering vil derfor automatisk blive efter dato.
http://www.herve-thouzard.com/modules/wfsection/article.php?articleid=1
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2005 - 08:37 #2
http://www.totalcommander.dk/index.php

Marker dine billeder og tast Ctrl+M for multi omdøbning.
Herefter har du et væld af muligheder for at omdøbe dine filer.

Bruger det selv i ny og næ. Vældigt stærkt værktøj, og så kan det bruges til rigtig meget andet :)
Avatar billede totalpc Seniormester
24. august 2005 - 09:40 #3
techit > Kender godt produktet og bruger det jævnligt, men havde ik lige tænkt på det. Men nu har jeg prøvet og kan altså ikke få den til at multirename på billede dato ... kun efter fil dato. Gør jeg noget forkert ?

venturer > Det prøver jeg lige flux
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2005 - 10:09 #4
prøv med XnView, den har masser at batch muligheder...
http://perso.wanadoo.fr/pierre.g/xnview/enfeatures.html
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2005 - 10:25 #5
Prøv Ctrl+M -> Plugin -> tc her kan du omdøbe efter oprettet/ændret/åbnet m.v.

Du skal jo nok have en form for tæller koblet på også hvis du har flere der er oprettet på samme tid ;)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. september 2005 - 09:19 #6
<totalpc>: Har du afprøvet ?
Avatar billede totalpc Seniormester
19. september 2005 - 09:52 #7
Jeg fik tjekket mit eget ACDSee og det kunne gøre trickket...
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2005 - 09:57 #8
OK