Avatar billede ttrold Praktikant
14. august 2005 - 01:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SONY HD19 og HD19E

Hej.

Jeg er ved at købe digitalt-videokamera.

Men jeg er kommet lidt i tvivl.

Hvad er forskellen på Sony's handycam - HC19 og HC19E - eller er HC22 bare en skrivefejl?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=122192
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=125988

/TTrold
Avatar billede ttrold Praktikant
14. august 2005 - 01:22 #1
sludder - er HC19 bare en skrive fejl. jf. at den ikke eksistere på www.sony.dk
14. august 2005 - 07:42 #2
"E" står for Europe, og betyder at kameraet optager i PAL format.
Men umidbart er alle videokameraer man kan købe i Danmark (+hos pixmania osv.) i PAL format.
Derfor er de to kameraer i virkligheden det samme kamera, -de hedder begge "HD19E".
Prøv at kikke forhandler-listen (top 10 på edbpriser) efter, -der er sjovt nok ikke nogen der sælger "begge modeller".
Avatar billede ttrold Praktikant
14. august 2005 - 09:55 #3
Ja, præcis - det undrede jeg mig også over. Men tak for hjælpen. Du har også hjulpet mig tidligere i denne kategori.

Jeg køber nok 17E eller 19E. Der er jo ingen forskel på kameraet ved 17,19,22 modellerne, bortset fra, at 22 har DV-ind, men det får jeg ikke brug for. Den eneste forskel er tilsyneladende tilbehøret der følger med. Dumt, at man kan lave forskellige modller efter hvilket tilbehør, der følger med!

Jeg har været ved inde i byen lige at prøve at holde det og sådan. Super lækkert og kompakt. De forhandlere jeg snakkede med, vidste bare ikke hvad det E stod for, men tak for hjælpen da!

/TTrol
Avatar billede mjallo Nybegynder
16. august 2005 - 08:19 #4
pas på at kameraet ikke bliver FOR lille og kompakt.
Det giver rystet film.
Jeg har selv et Sony PC120 som har e4nhelt genial størrelse.
Det er netop dejligt at have med rundt, samtidig med at det har en størrelse som gør at man kan holde det stillet.

når du har købt dit kamera så er denne side uunværlig : www.davk.dk