Avatar billede gamemaster Nybegynder
12. august 2005 - 22:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Load txt file men dansk chrset bliver ikke vist

jeg kan ikke få min flash til at loade æøå fra en txt fil alt andet text vises fint??
hvad kan det skyldes??
Avatar billede webt Nybegynder
12. august 2005 - 22:51 #1
Hej,
Du kan bruge specialtegn som ÆØÅ på to måder, a) den eksterne fil gemmes i unicode fx UTF-8  eller B) tilføj System.useCodepage = true; til 1. frame i flashen.

Derefter skulle ÆØÅ vises fint, hvad enten du bruger metode a eller b (husk ikke begge dele)

Sådan skal det vist være

Link til MM om System.useCodepage: http://www.macromedia.com/support/flash/action_scripts/actionscript_dictionary/actionscript_dictionary723.html

Mvh
Martin
Avatar billede gamemaster Nybegynder
12. august 2005 - 22:58 #2
jeg kan værken få A eller B til at virke
skal jeg starte med noget bestemt i min txt fil
Avatar billede webt Nybegynder
13. august 2005 - 08:51 #3
Hej igen,

En af løsningerne burde virke, jeg har lige smidt et par eksempler op med begge løsninger:
http://martin-nielsen.com/exp/639710/
Filerne er flash mx 2004

Jeg har brugt loadvars objektet til at hente data ind og i det ene eksempel er txt filen utf8.txt gemt som UTF-8 og i det andet er (test.txt) gemt som ansi og derfor er det nødvendigt med System.useCodepage=true i det eksempel.

Håber du kan bruge det,
og undskyld jeg ikke lige fik svaret i går aftes :)

Fortsat god dag
Martin
Avatar billede gamemaster Nybegynder
14. august 2005 - 22:19 #4
den virker nu.
men nu kan jeg ikke få mine link til at virke txt filen ser således ud

name=JH-Webdesign&slogan=Når der fiskes&rep=replay&button1=About&button2=Services&button3=Products&button4=Support&button5=Contact&url1=#&url2=#&url3=#&url4=#&url5=#&iurl1=default.html&iurl2=#&iurl3=#&enddata=1

det er url og iul som jeg ikke kan få til at virke.
er det noget du ved noget om??
Avatar billede webt Nybegynder
15. august 2005 - 16:18 #5
kan du trace dem? altså trace(navnPåloadVarsObject.url); Eller kommer de slet ikke med ind?

Hvis det er store mængder data vil jeg mene det måske ville være smartere at loade data ind som XML, se evt min besvarelse af et gammelt spørgsmål omkring XML menu:
http://martin-nielsen.com/exp/621085/

Mvh
Martin
Avatar billede gamemaster Nybegynder
15. august 2005 - 16:55 #6
fandt fejlen mangled & tegnet.

kom med et svar og få dine points
Avatar billede webt Nybegynder
15. august 2005 - 18:54 #7
Ah ja, sådan et kan man nemt overse hvis der er mange, her kommer et svar fra mig

Fortsat god dag
Martin