Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2005 - 22:27 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Canon EOS 350

hvorfor skulle jeg ikke købe den?
er der bedre alternativer uden at prisen stiger?
hvor er den billigst?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2005 - 22:32 #1
Nej det er der ikke, jeg har købt et til min datter og det er et fremravende kamera. Du kan her se nogle af de billeder hun har taget (de nyeste med EOS 350)

http://nathalieg.deviantart.com/gallery/
Avatar billede hexya Nybegynder
09. august 2005 - 22:37 #2
Ja, dags dato bedste til prisen.
Avatar billede perj Nybegynder
09. august 2005 - 23:00 #3
Avatar billede perj Nybegynder
09. august 2005 - 23:10 #4
Betragt kun mit svar som en kommentar, da det ikke er nogen svar på dit spm.
Avatar billede perj Nybegynder
09. august 2005 - 23:21 #5
Sorry. Du får lige det korretle link her: http://www.fotokritik.dk/oversigt.html_kamera=Canon_EOS_350_DIGITAL
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2005 - 23:32 #6
? der er inen billeder eller kommentare i dit første link?
og no- virker ikke?
;-)
10. august 2005 - 07:36 #7
Her er nogle reigtig gode andmeldelser:
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/
http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=525

og priser plejer jeg altid selv at finde på Pricerunner.dk.
Hvor Nomatica.com eller Pixmania.com ofte er billigst.

Alternativer vil vel være Canon d300, Nikon d50/d70/d100, Pentax *ist DL.

Men efter hvad jeg har hørt er 350'eren et ret godt kamera til prisen, -Canon plejer også at lave nogle ordenlige produkter.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2005 - 15:05 #8
kvalitets mæssigt må du hellere købe et brugt canon 10d kamera da det går ind under semi proffesionel kamera

penta prisme har dette hus også bla samt bedre lukker
Avatar billede perj Nybegynder
10. august 2005 - 23:01 #9
Det kan jeg godt se, men prøv så http://www.fotokritik.dk/ og gå ned på kameraliste og find Canon.
Avatar billede re-flex Nybegynder
12. august 2005 - 02:50 #10
Jeg har personligt købt et Nikon D50... Havde optik til det i forvejen, så det gjorde meget at valget faldt på det.

Der er ikke så mange konkurrenter til 350D, den bedste konkurrent ville være Nikon D50 eller Nikon D70. Nikon D70s er en nyere udgave end D70, men en firmware opgradering i D70 vil resultere i et D70s.

Du kan se billeder jeg har taget med mit Nikon D50 her:

Udvalg:
http://www.deviantart.com/view/20034865/
http://www.deviantart.com/view/20943135/
http://www.deviantart.com/view/20943279/

Resten kan ses her:
http://re-flex.deviantart.com/gallery/

Jeg overvejede selv at købe et Canon 350D, men fandt det ikke særligt behageligt at holde på, grebet er meget smalt, så det egner sig godt til folk med mindre hænder. Derudover er der ikke mulighed for flash kompensation, og Nikon D50's brugeroverflade er også mere venlig. For at lave visse indstillinger skal man ind i menuen i Canons, hvorimod på Nikons er de tilgængelige uden at skulle ind i menuen. Nogle kameraer har en pentaprisme istedet for et pentaspejl. Pentaspejl gør at det er lidt mørkere når man kigger ind i søgeren. Mener at Nikon D70 har pentaprisme, men der er stortset ingen forskel på D70, D50 og 350D.

Derudover syntes jeg også selv, at Nikons er lavet i et mere lækkert materiale og det er mere robust bygget. Jeg anbefaler hvertfald at tage ned i en butik og prøv dem begge. Det er ligeså meget, hvad man syntes er rart at arbejde med, især med SLR/DSLR kameraer.
Avatar billede re-flex Nybegynder
12. august 2005 - 14:26 #11
TILFØJELSE/RETTELSE til ovenstående indlæg:

Canon D350 har flash kompensation, bare ikke nær så meget som Nikon D50. Nikon D50 og Canon 350D er stortset identiske. Canon 350D er et rigtigt godt kamera, men Nikon D50 har lige de ekstra ting, som gør det en smule bedre, og så er det endda billigere end Canon 350D.
Anyway, check det her link, http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page19.asp
Her kan du se de 3 tætteste rivaler, med specifikationssammenligning...
Avatar billede mobius6 Juniormester
12. august 2005 - 22:24 #12
re-flex--> super info, tak :)
Hvordan er det med extraudstyr (mest optik) til de 2 NikonD70 / Canon350D
ligger prislejet for "identiske" produkter nogenlunde lige?
(bare så jeg ikke træffer et valg som bider mig i enden i det lange løb når jeg skal have extra optik, baterier, F-diske osv..)
Avatar billede mobius6 Juniormester
12. august 2005 - 22:25 #13
nice pict's på devian foresten :-)
Avatar billede re-flex Nybegynder
13. august 2005 - 01:19 #14
Canon er den producent som vist har mest optik at byde på, og også er dem som kommer med mest på markedet. Kvaliteten på Canon og Nikon optik er stortset identisk og det samme er prisen. De medfølgende optikker til Canon og Nikon er stortset lige gode, men jeg vil stadig holde på at Nikon er en tand bedre. Jeg bruger mit kamera idet fotografering er min store hobby. Men jeg er stadig ikke stødt på et problem som Nikon ikke har kunne klare, og jeg vil heller ikke tro at Canon ville halte bagefter. Jeg havde optik til Nikon i forvejen, så det gjorde selvfølgelig valget lettere for mig, samt jeg havde et analogt Nikon SLR kamera i forvejen.

Til almindeligt brug er der stortset ikke forskel på Nikon og Canon, både hvad angår kvalitet og pris, samt pris på ekstra tilbehør. Det vigtigste er, at du kan lide at arbejde med et af mærkerne. Jeg blev tilbudt i Merlin at få lov til at få D70'eren med hjem i en weekend og prøve det. Vil foreslå du ser om du ikke kan det samme. Det kan godt være et kamera er rigtigt godt, men hvis man ikke bryder sig om materialet, og man ikke holder så godt på det, så er det mere irriterende end det er en fornøjelse.

Nikons batteri levetid er også længere, flere billeder pr. opladning.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2005 - 20:39 #15
det er korrekt det med håndtaget på d350 det er noget mere behagelig på d10 kameraet huset er også noget større samt vægten ligger på ca 750g da det er et titanium kabinet
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. august 2005 - 20:57 #16
Jeg takker for alle indlæg, og har købt Canon350'eren ;-) samt lånt en lang række forskellige objektiver med for at teste hvad jeg skal have udover det standard obj. som følger med. Prisen blev 4900.- med en masse små-ekstraudstyr (batterier, disc, nice taske mv.)

reflex- smider du et svar?

;-]
Avatar billede re-flex Nybegynder
15. august 2005 - 14:02 #17
Tillyke med kameraet. Uanset hvad, har du gjort en god investering. God idé med at låne nogle objektiver.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2005 - 19:03 #18
husk at kameraet ganger objektivet med 1,6 dvs har du et 17-85mm objektiv bliver det til 27,7-136 mm meget vigtig hvis du går efter en vidvinkel