Avatar billede vest Nybegynder
02. august 2005 - 19:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Defekt cd med billeder

Jeg har en cd hvor jeg har brændt mine billeder ned på. Nu får jeg den besked når jeg lægger cd'en i drevet, at den ikke kan læse den. Jeg forsøgte så med isobuster og håbede at jeg kunne lave en iso fil af cd'en, og redde mine billeder på den måde, men det virkede ikke. Men jeg fandt ud af at jeg i isobuster kunne åbne dem enkeltvis og så gemme dem men der er mange billeder så det vil tage noget tid.
Det skal lige siges at cd'en er ikke ridset eller fedtet så det er ikke det der er problemet.
Der skulle vel ikke findes et program der kan redde data fra en halvdårlig cd?
pft tak
mvh Per
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. august 2005 - 19:46 #1
Tanke: Prøv at læse CD'en i samme brænder som den oprindeligt blev laver i ? Det har jeg reddet en CD på en gang for laaaang tid siden...
Avatar billede vest Nybegynder
02. august 2005 - 19:50 #2
Det har jeg prøvet med det virkede heller ikke.
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
02. august 2005 - 20:13 #3
Hvilket format er billederne brændt i? Jpeg, bitmap eller andet?

-tobber
Avatar billede vest Nybegynder
02. august 2005 - 20:19 #4
De er brændt i jpeg.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. august 2005 - 20:32 #5
hvis du har prøvet cdéne i en anden, gerne ældre, maskine, og det stadig ikke virker. Er der recovery program du kan prøve, som feks. -> http://www.jufsoft.com/badcopy/
Avatar billede fromsej Praktikant
02. august 2005 - 20:33 #6
http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=375
PCinspector kan måske gøre tricket.
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
02. august 2005 - 21:04 #7
Du skriver godt nok, at de ikke kan "læses". Mener du mon åbnes? I så fald kan du prøve at kopiere dem til din harddisk og så prøve at åbne dem der. Et skud i tågen, som nogle gange har vist sig at være løsningen på cd problemer a la dit.
Avatar billede vest Nybegynder
02. august 2005 - 21:59 #8
Badcopy virker med da det er en demo kan man ikke gemmme dem :-(
PCinspector har jeg til at køre i øjeblikket men jeg syntes ikke det ser så lovende ud.

>tobbersecondary
Det er stifinderen der komme med en fejlmeddelelse, hvor der står at den ikke kan læse cd'en. Jeg kan ikke en gang se om der overhovedet er noget på cd'en, fra stifinderen.
Avatar billede vest Nybegynder
02. august 2005 - 23:25 #9
-bartfreak
Det badcopy der vinder :-) så hvis du lige smider et svar, så får du dine point.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. august 2005 - 23:31 #10
okay.O)
taker!!