Avatar billede sjoske Novice
26. juli 2005 - 09:07 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Norton spærrer for Outlook Express.

Hej derude.

Af en eller anden grund er min Norton Internet Security, pludselig begyndt at spærre for at jeg kan hente mails.
Det er først når jeg disabler Norton at jeg kan hente dem.

Outlook Express har adgang til nettet i firewallen.

Hvad kan der være galt ?
Avatar billede sjoske Novice
26. juli 2005 - 09:41 #2
Har prøvet linket, men det hjalp desværre ikke på mit problem.
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 09:42 #3
Hvilken version og sprog har du?
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 09:43 #4
Får du en fejl meddelse?
Avatar billede sjoske Novice
26. juli 2005 - 09:52 #5
Jeg har version 2005 på engelsk.
Der er kun fejlmeddelelse i outlook express, at den ikke kan få kontakt med serveren.
Det er først når jeg lukker Norton ned, at den kan hente mails.
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 09:55 #6
Når du er inde i NIS og du klikker på Antivirus menuen ude til venstre, så må der ikke stå off nogle steder.
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 10:01 #7
Ups
NIS = NPF (Norton Personal Firewall)
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 10:06 #8
Prøv at undersøg følgende:
Klik på menuen "Options" klik på "Norton Antivirus".
Et sted der inde er der et punkt hvor at du kan sætte flueben ved "Scan incoming Email (recommended)" og "Scan outgoing Email (recommended)" der skal være flueben ved dem.
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 10:09 #9
Prøv også dette:
Igen inde i "Options" og "Norton Antivirus".
Et sted der inde er der et punkt hvor at der står "Script Blocking", der skal være flueben ved "Enable Script Blocking (recommended)" og der skal også være prik ved "Ask me what to do (recommended)".
Avatar billede sjoske Novice
26. juli 2005 - 10:14 #10
Alt er iorden der. Ingen fejl.
Avatar billede sjoske Novice
26. juli 2005 - 10:15 #11
Har også uden held prøvet at fjerne flueben ved Scan Incoming Email.
Avatar billede sjoske Novice
26. juli 2005 - 10:19 #12
Kan der være noget med den port 110 som OE bruger til pop3.
Jeg har nemlig ingen problemer med at sende mails.
Avatar billede sjoske Novice
26. juli 2005 - 10:20 #13
Hvordan checker man porte i Norton ?
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 10:21 #14
Jeg havde selv det samme problem med min Norton Internet Security 2004, men kan ikke huske hvad jeg gjorde :(

Det med porte ved jeg ikke.

Jeg bruger også port 110 til incoming mails.
Avatar billede sjoske Novice
26. juli 2005 - 10:31 #15
Har igen lige disabled Norton og OE går på uden problemer....
Gad godt vide hvad der kan være galt.
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 10:37 #16
Jeg har søgt på symantec site, og kommet med denne løsning:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/sunset-c2002kb.nsf/672c231f89ff479085256ee600556cc3/d3a5eda9446d44a585256ede00518d71?OpenDocument

Se om det virker.

Har du prøvet at kontakte Symantec?
Avatar billede sjoske Novice
26. juli 2005 - 10:43 #17
Der er ingen problemer der.
Jeg har heller ikke kontaktet Symantec, men det bliver nok enden af det eller en geninstallering af NIS.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juli 2005 - 11:27 #18
Personlig firewall > Konfigurer > Programkontrol > Programskanning

Så vil den finde Outlook Express, og sætte den op i firewallen til internet adgang.

Prøv det engang ! ! !
Avatar billede sjoske Novice
26. juli 2005 - 17:00 #19
Firewall'en har fundet Outlook Express og har givet den tilladelse til alt.
Det har den også haft hele tiden, men alligevel kan OE ikke slippe igennem.
Avatar billede sjoske Novice
26. juli 2005 - 17:53 #20
Nu har jeg fået det til at virke igen.

Jeg gik ind under Personal Firewall > Configure > Firewall > Custom Level > Satte så flueben ved: Alert When Unused Ports Are Accessed.

Så virkede det hele som det skulle.

Da jeg så derefter gik ind og fjernede fluebenet, virkede det hele stadig, og det gør det endnu.

Mærkeligt. Jeg ved stadig ikke hvad problemet rent faktisk var.