Avatar billede weje17 Nybegynder
19. juli 2005 - 16:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CMOS vs. CCD

Hey!

Hvorfor vælger man ikke at sætte CMOS sensorer i alle kameraer hvis de både er billigere at producere og "bedre" en almindeligt CCD´er!?
Og hvad er forskellen fra CMOS til CCD egentligt!?

Sidder her på arbejdet og diskuterer det ;+)

Håber i vil hjælpe!!

Hilsen Mikkel
Avatar billede chili17 Nybegynder
19. juli 2005 - 16:30 #1
Avatar billede screem_brille Novice
19. juli 2005 - 16:32 #2
CMOS er en måde at lave IC kredse på (http://www.webopedia.com/TERM/C/CMOS.html) har ikek direkte noget med optiske sensorer at gøre, men teknologien kan dog nemt benyttes i optiske sensorer) CCD står for charged coupled device (http://www.google.dk/search?num=20&hl=en&hs=9Os&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official_s&oi=defmore&q=define:CCD) og er også en måde at lave en optisk sensor på (hvad den 100% korrekte forskel ved jeg ikek lige umiddelbart hvad er, men er ret sikekr på at CMOS udgaven har et lavere strøm forbrug
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 00:23 #3
noget feedback ?
Avatar billede weje17 Nybegynder
29. juli 2005 - 09:36 #4
Det helt kanon det der..
Specielt Chili17´s link!
Avatar billede chili17 Nybegynder
29. juli 2005 - 13:13 #5
Godt at der var noget der kunne bruges - det er lidt tungt stof