Avatar billede pantheren Nybegynder
18. juli 2005 - 13:28 Der er 4 kommentarer

Cisco Secure Pix 605

Hejsa

Jeg har brug for lidt hjælp.

Et firma har været ude og rode med vores firewall, og efter de har været her, virker alt på indersiden med www/Port 80 ikke mere, hvad sker der?

Jeg kan se i vores firewall alt vedr. port 80 ser ud som følgende:
fixup protocol http 80
access-list outside permit tcp any host 62.xxx.xxx.xxx eq www
static (inside,outside) tcp interface www 192.168.135.12 www netmask

Vores største problem er vores webmail på exchange som udefra bruger http://mail.domæne.dk/exchange men indefra for vi bare

vi kan dog benytte http://servernavn/exchange på webmail men ikke vores hjemmesider.

det er bare ikke ok :)

Har kontaktet firmaet, men de kan ikke gøre noget før personen er tilbage efter ferie i uge 31 og det kan vi bare IKKE VENTE PÅ!

Så jeg håber der er en der lige har den rigtige linie som mangler i vores firewall for at lukke op igen:)

Bemærk det virkede som sagt fint før de nulstillede firewallen og satte den op igen!
Avatar billede jens_bach Nybegynder
18. juli 2005 - 16:23 #1
hej...

4 ting

1. din access-list outside er den groupet på et interface
2. "62.xxx.xxx.xxx" passer det med interfacce ip en
3. "netmask" skal være "netmask 255.255.255.255" :) men det er den nok også
4. prøv og "clear xlate"
Avatar billede jens_bach Nybegynder
18. juli 2005 - 16:25 #2
1. "access-group outside in interface outside" er den der i din conf
Avatar billede jens_bach Nybegynder
19. juli 2005 - 14:28 #3
?
Avatar billede jens_bach Nybegynder
01. august 2005 - 12:14 #4
?