Avatar billede bellek Nybegynder
15. juli 2005 - 18:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ActiveScan med Panda

Hej

Inde på Panda's hjemmeside kan man benytte sig af Panda ActiveScan. Mit spørgsmål går så ud på at når den nu har fundet nogle inficerede filer og man ikke finder disser filer med andre programmer, hvordan får man renset disse filer.?

Jeg har netop skannet min pc og får placering på 8 spyware-filer.

Hvad gør man i mit sted, som det nemmeste..

Med venlig hilsen Belinda
Avatar billede bellek Nybegynder
15. juli 2005 - 23:21 #1
Jeg fulgte Panda's vejledning i hvordan jeg fik fjernet de filer, men nu har jeg skannet den igen og har fået følgende; hvoraf jeg havde slettet de fleste før..

Incident                      Status                        Location

Spyware:spyware/new.net      No disinfected                C:\WINDOWS\NDNuninstall4_85.exe
Spyware:spyware/cws.olehelp  No disinfected                HKEY_CLASSES_ROOT\APPID\BHO.DLL
Spyware:Spyware/New.net      No disinfected                C:\RECYCLER\S-1-5-21-1935655697-1123561945-725345543-1003\Dc136\newdotnet6_38.dll
Spyware:Spyware/New.net      No disinfected                C:\WINDOWS\NDNuninstall4_85.exe
Spyware:Spyware/New.net      No disinfected                C:\WINDOWS\NDNuninstall6_38.exe                                                                                                                                                                                                                                Men selvom jeg manuelt har fjernet NDN-filerne, ligger de
der stadig. hvad er årsagen til dette. Og kan de slet ikke fjernes??
Avatar billede bellek Nybegynder
15. juli 2005 - 23:21 #2
Har dog tømt papirkurven så den ene er fjernet.
Avatar billede bellek Nybegynder
15. juli 2005 - 23:33 #3
Har forsøgt at læse mig frem til hvad det er for nogle filer. Læste at dette New.net-filer er filer der ikke er desideret spyware, men heller ikke en nødvendighed for computeren, og som ligger og sender info til producenten. DVS: F.eks fra en reklame fra en pop-up.

Sad så og læste lidt på jeres side, vedr. pakken man kan downloade fra og læste at new.net-filer kan gøre at ens internet kører korrekt. Er dette korrekt forstået. I så fald må de jo ikke slettes.
Avatar billede bellek Nybegynder
15. juli 2005 - 23:34 #4
Hvad gør jeg.??
Avatar billede arlet Juniormester
16. juli 2005 - 08:09 #5
Hent nyeste version af hijackthis(1.99.1) herfra : http://www.arlet.dk/hjt.htm

For man skal netop passe på ikke at slette new.net på den forkerte måde..
Avatar billede bellek Nybegynder
17. juli 2005 - 00:33 #6
Okay. Her erlogfilen.
Avatar billede bellek Nybegynder
17. juli 2005 - 00:34 #7
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:33:18, on 17-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: HelperObject Class - {00C6482D-C502-44C8-8409-FCE54AD9C208} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 7\SnagItBHO.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 7\SnagItIEAddin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1120410649000
O16 - DPF: {78AF2F24-A9C3-11D3-BF8C-0060B0FCC122} (AcDcToday Control) - file://C:\Programmer\AutoCAD 2002\AcDcToday.ocx
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {AE563720-B4F5-11D4-A415-00108302FDFD} (NOXLATE-BANR) - file://C:\Programmer\AutoCAD 2002\InstBanr.ocx
O16 - DPF: {C6637286-300D-11D4-AE0A-0010830243BD} (InstaFred) - file://C:\Programmer\AutoCAD 2002\InstFred.ocx
O16 - DPF: {F281A59C-7B65-11D3-8617-0010830243BD} (AcPreview Control) - file://C:\Programmer\AutoCAD 2002\AcPreview.ocx
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede arlet Juniormester
17. juli 2005 - 08:38 #8
DEr er ikke noget i loggen, men det kan være at ewido kan fjerne dem..

Hent denne scanner:
Ewido kan du downloade her: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).
Genstart i fejlsikret tilstand. Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange. Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og kopier den report herind
Avatar billede bellek Nybegynder
20. juli 2005 - 10:57 #9
Her er loggen.

---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            21:30:36, 19-07-2005
+ Report-Checksum:        64CE0F58

+ Scan result:

    HKU\S-1-5-21-1935655697-1123561945-725345543-1003\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{4A2AACF3-ADF6-11D5-98A9-00E018981B9E} -> Spyware.NewDotNet : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Belle\Cookies\belle@atdmt[1].txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Martin\Cookies\martin@2o7[2].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Martin\Cookies\martin@atdmt[2].txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Martin\Cookies\martin@centrport[1].txt -> Spyware.Cookie.Centrport : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Martin\Cookies\martin@doubleclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\NDNuninstall4_85.exe -> Spyware.NewDotNet : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\NDNuninstall6_38.exe -> Spyware.NewDotNet : Cleaned with backup

::Report End
Avatar billede bellek Nybegynder
20. juli 2005 - 10:57 #10
Kan jeg godt bare bruge denne skanner en gang imellem, som en ekstra sikkerhed???
Avatar billede wickedd Juniormester
20. juli 2005 - 11:00 #11
Yes jeg bruger selv ewido sammen med mit normale antivirus program, så ingen problemer der.
Avatar billede bellek Nybegynder
20. juli 2005 - 23:19 #12
Jeg syntes efterhånden det er ret tit at der er småproblemer med min pc.. Lige nu syntes jeg at den er enormt langsom..  Sletter ofte temp-filer og cookies.. Men det er som om at jeg bare ikke kan holde den ren.. Jeg har set at man kan få en masse programmer, men jeg forstår dem ikke helt og har svært ved at holde styr på dem.. Hvilke der er vigtigst o.s.v.
Jeg har Norton antivirus og firewall.. Bruger spybot og adaware. Og har nu også ewido, men syntes ikke rigtig at computeren er ordentligt beskyttet. Hvad mangler jeg af vigtige prog.??
Avatar billede bellek Nybegynder
20. juli 2005 - 23:22 #13
Det ene øjeblik er der virus på af den ene eller anden slags, eller også er noget andet som ligger og "suger energi" ud af computeren..
Syntes efterhånden det er frustrerende at man ikke bare kan have en computer uden at der hele tiden er noget galt..

Er MEGET taknemlig over at i har denne side.. Den er uvuderlig.. Tak til jer..
Avatar billede bellek Nybegynder
14. april 2007 - 16:28 #14
Lukker lige spørgsmålet.