Avatar billede aquafisken Nybegynder
15. juli 2005 - 14:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Olympus mju 500 mod 800

Hej!
I fødselsdagsgave har jeg fået et Olymus mju digital 500:
http://www.olympus.co.uk/consumer/29_mju_DIGITAL_500.htm
Jeg er bare lidt i tvivl om jeg skal beholde det kamera eller bytte det til et Olympus mju digital 800:
http://www.olympus.co.uk/consumer/29_mju_DIGITAL_800.htm
Billederne skal mest bruges til grafisk design (webdesign) så vil et kamera med 8 megapixels være at fortrække istedet for et 5 megapixel?
Avatar billede hexya Nybegynder
15. juli 2005 - 14:43 #1
Grundlæggende set er det mere end rigeligt med 5MP til skærm-præsentationer.
Se lidt om opløsninger her:
http://www.akam.dk/artikkel/12627
Avatar billede mobius6 Juniormester
19. juli 2005 - 21:14 #2
behold dit kamera, som skrevet er 5MP mere end rigeligt til www grafik
5MP på højeste instiliing er igrunden nok til det mest, medmindre du skal ud og lege proff. modefotograf, men også der vil du kunne komme langt med dine 5MP :)
Avatar billede aquafisken Nybegynder
22. juli 2005 - 21:54 #3
Tak for hjælpen, jeg beholder mit kamera.
Jeg har siddet og læst lidt i den advancerede manual til kameraet og der skriver de at man skal bruge den opløsning som hedder SHQ fordi det er en stor opløsning og der vil de 5MP pixels komme mere til nytte, så skal bare have købt et større XD-hukommelses kort til kameraet fordi med så høj en opløsning kan der kun være 8 billeder på et 32 MB kort :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
23. juli 2005 - 09:55 #4
jeg tror man kan få op til 3Gb kort efterhånden.
så det er bare at knipse løs ;)
Avatar billede hexya Nybegynder
24. juli 2005 - 13:21 #5
Jeg tillader mig lige at lægge et svar :^)