Avatar billede taastrupmanden Nybegynder
14. juli 2005 - 13:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man undgå at ens billeder kan kopieres?

Alle Billeder på Hjemmesider kan normalt hentet ned enten ved at man Højreklikker på Billedet og siger gem som, som i ved.

Eller at man snyder lidt, at man trykker på (Print Screen)
Og ligger billedet ind i ens billede Pgr.

Men kan man gøre sådan at begge disse metoder ikke kan lade sig gøre inde fra min Hjemmeside af ??

Hilsen
Taastrupmanden
Avatar billede wuggawugga Nybegynder
14. juli 2005 - 13:46 #1
Jeg tror ikke du kan sikre dig helt...alting kan omgås.
De eneste metoder jeg har set virke, er at skæmme billederne, så de ikke rigtigt kan bruges til noget fornuftigt. F.eks. med et logo eller ringe kvalitet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2005 - 13:52 #2
Nej det kan du ikke, men du kan gøre nogle ting så det bliver mindre attraktivt.

1. sørg for at alle dine biller ligger i den mindst mulige fysiske størrelse. Dvs. hvis billedet på web siden fylder 100 * 100 pixel, så fylder billedet også det i virkeligheden og er ikke scalleret ned for at passe

2. sørg for at alle dine billeder er komprimeret mest muligt så resultatet stadig er acceptabelt, men ikke mere. Der er ingen grund til at have billeder liggende i flot kvalitet hvis dette ikke er formålet, så kan man evt lave en særlig afdeling hvor folk der har password kan se billederne i god kvalitet.

3. brug vandmærke, evt et "rigtig" vandmærke som f.eks. digimark fra photoshop, eller noget du selv har indsat. Det vil nedsætte folks lyst til at bruge dine billeder.

4. navngiv dine billeder specielt og unikt. på den måde vil du kunne finde dine billeder på nettet med f.eks. googles billed søgning. Det er relativt sjældent at folk gider at omdøbe de billeder de tager på nettet.
Avatar billede helle100 Nybegynder
14. juli 2005 - 14:05 #3
Ikke for noget, men er det ikke på tide du får lukket nogle af alle dine spørgsmål? Du har 17 åben lige nu...
Avatar billede taastrupmanden Nybegynder
17. juli 2005 - 11:12 #4
Ups: hvordan lukker jeg et spørgsmål ??