Avatar billede bb_maze Nybegynder
02. juli 2005 - 15:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sygate Firewall

Hejsa

Jeg har hentet Sygate Firewallen (den der er gratis), men den driller mig lidt. Jeg er på et netværkt med to computere, med en switch i mellem. Når firewall'en er sat på, kan den anden computer ikke se den hvor firewall'en er på. Dette på trods af at jeg i Sygate har sat flueben i de to bokse i 'Options' og så tab'en 'Network Neighborhood'.

Når jeg så prøver at sætte firewall'en på allow all, så virker det fint.

Nogle der har en løsning? På forhånd stor tak.
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
02. juli 2005 - 16:16 #1
Ved ikke om du vil godtage det som et svar men hvis du køre med fast ip kan du så ikke "allow all" til den ip som ikke kan se computeren? Jeg køre selv med Zone alarm som også er gratis og den driller sjælent!

(http://www.zonelabs.com/store/content/catalog/products/sku_list_za.jsp?lid=nav_za) Hvis du er interesseret i den!
Avatar billede bb_maze Nybegynder
02. juli 2005 - 16:21 #2
Jeg kører med automatisk ip... Hvis der ikke kommer andre svar, så skifter jeg til Zone Alarm, og vi deler point. Ok?
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
02. juli 2005 - 16:27 #3
Tja jeg vil ikke sige at Zone alarm er bedre til dynamisk ip, men køre du på andre måder en DCHP service? Dynamisk ip er ikke optimalt at køre med hvis du ikke har en DCHP! (min erfaring) En god ide ville være at sætte alle computerne op til at køre fast ip (med mindre du har nogle ting som ikke kan køre fast ip!)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
02. juli 2005 - 17:42 #4
Jeg er tvunget til at køre med dynamisk ip, da jeg har stofanet, som bliver fordelt via switchen.

Hygge
Avatar billede bb_maze Nybegynder
02. juli 2005 - 17:43 #5
Lige meget. Har fundet frem til at det er den anden computer der er problemer med. Har lige smidt computeren med Sygate på et andet netværk, og der virker det super!

Smid et svar og vi deler ;)
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
02. juli 2005 - 23:00 #6
Takker, men ellers tak! Hvis jeg ikke kunne hjælpe skal jeg ikke have nogle point!
Avatar billede bb_maze Nybegynder
03. juli 2005 - 04:22 #7
Oki, så får du lidt karma, og jeg napper selv pointene :)