Avatar billede ingolf Nybegynder
25. juni 2005 - 13:11 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Medie til opbevaring af digitale fotos

Jeg er lidt i vildrede med hvad løsningsmuligheder der er m.h.t. opbevaring af digitale fotos på en rejse vi skal på til Hong Kong og Kina.
Vi har ikke købt digital kamera endnu. Jeg ved blot at vi kommer til at tage en bunke af billeder på denne tur, hvorfor vi vil få brug for et eller andet smart at gemme billederne på når kortet i kameraet er fuldt.

Jeg håber på et fyldestgørende svar.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2005 - 13:42 #1
du skal købe en bærbar harddisk på et eller andet antal Gigabytes, den skal være forsynet med et stik hvor til du kan tilslutte kameraet.
Jeg har fået lov til at låne min søns harddisk, desværre ved jeg ikke hvad den hedder, men jeg skal se om jeg kan få fat i navnet på den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2005 - 13:47 #3
Avatar billede boxer Nybegynder
25. juni 2005 - 14:25 #4
Du kan såmænd bare købe et eller flere hukommelseskort der passer til dit kamera. Lidt afhængigt af hvor mange billeder du skal tage.
Ellers er jeg overbevist om at der er fotoforretninger i Hongkong hvor du kan få lagt billederne over på en cd.

Personligt vil jeg foretrække at købe et eller flere memorycards til kamaraet - der er små og nemme at opbevare.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2005 - 16:48 #5
man kan hurtigt købe sig fattig i MCard, så er HDD mere sikker og den koster ikke meget mere end et par flashcard.
Udover det kan den bruges til backup af andre filer og data.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2005 - 16:49 #6
800 kroner for et 40Gb Iomega, prøv at regne det op imod et flashcard.
Avatar billede boxer Nybegynder
25. juni 2005 - 18:08 #7
retaxes -> Du har ret i at man får meget mere plads. Men HD'en vejer mere og fylder mere.
Men stadigvæk ville jeg "nøjes" med hukommelseskortene hvis jeg kunne. Det hele afhænger af hvor mange billeder Ingolf forventer at tage og med hvor høj opløsning. (megapixel)
Avatar billede ingolf Nybegynder
25. juni 2005 - 19:23 #8
retaxes
En bærbar harddisk på knap 1 kg, er det ikke rigelig at løbe rundt med på en tur i Asien. Findes der ikke noget der er lettere? Kan det ikke kombineres med nogle af de her MP3 afspillere eller IPad, eller hvad de nu hedder?

Boxer
Det var selvfølgelig fristende bare at købe nogle memorycards, men lidt dyrt. Men selvfølgelig en gangbar metode.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2005 - 20:17 #9
her er en der er lidt mindre http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=100124

Det er klart at man skal veje ting for og imod, man køber jo ikke sådan en svend hvis man har et kamera til et par tusinde og der under.

Og så er der muligheden med at få dem brændt på en CD når man er i Østem.
Avatar billede boxer Nybegynder
25. juni 2005 - 20:37 #10
Denne her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126446 som var i retaxes første lin,k er nok det bedste bud hvis du ikke vil investere i en masse memorycards. Ifølge beskrivelsen vejer det kun 99 gram.
Om det kræver noget ekstra af kameraet eller andet udstyr ved jeg ikke.
Når man ser på holdbarheden af et sådant drev og på hvad det - måske - bliver udsat for på en rejse til østen, er memory cards - i mine øjne - stadig den bedste løsning.
Du skal sandsynligvis have et memorycard når du køber kameraet. 16 eller 32 MB er standard i de fleste kameraer og det kan du ikke  bruge til noget.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2005 - 20:47 #11
hvis du vælger memorycards kan du lige så godt tage dem på 2 eller 4 Gb, eller vælge at købe dem i Østen, de koster sikkert ikke så meget Overthere
Avatar billede ingolf Nybegynder
25. juni 2005 - 23:41 #12
retaxes og boxer
Jeg takker for jeres indlæg indtil nu. Jeg mangler blot at få at vide om ikke også iPod's og iPaq's kan anvendes til formålet.
Jeg ved ikke om I ønsker points eller ej. Men kommentarer kan ikke tildeles points :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
26. juni 2005 - 00:15 #13
Så vidt jeg kan se bruger Ipaq de samme slags hukommelses kort som et digitalt kamera. Så er den løsning vel temmelig uinteressant.

Men Ipod var derimod ganske interessant. Den fås i 2 versioner der begge kan bruges til foto og musik. Jeg er ikke inde i hvilke overførselsmuligheder der er fra kamera til Ipod. http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/90310/wo/eC1h9JlhuYYY2nIR1RO1gIATrul/0.0.0.11.1.0.6.9.1.1.1.1.1.0.0.1.0
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2005 - 00:23 #14
ja, jeg håber du finder den rigtige løsning, god tur :)
Avatar billede ingolf Nybegynder
26. juni 2005 - 00:28 #15
I har spillet godt med begge, så jeg synes at I skal dele points. Tak skal I have. Ipod er nu ikke uinteressant.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2005 - 00:33 #16
helt ok, jeg takker for pointene..
Avatar billede boxer Nybegynder
26. juni 2005 - 06:48 #17
Velbekomme :o)