Avatar billede re-flex Nybegynder
11. juni 2005 - 12:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af digitalt SLR

Jeg er på udkig efter et digitalt SLR. Jeg bruger kameratet til daglig brug mht. familiebilleder osv, men derudover bruger jeg det også tiul at atge mere kunsteriske billeder.

Har kigget meget på Canon EOS 300D. Ved deres 350D er kommet, men føler ikke jeg agentlig har brug for et større og dyrere kamera.

Vil nemlig kun bruge omkring 6000 på et digitalt SLR kamera. Har memory osv i forvejen.

Bruger i øjeblikket et Canon PowerShot S50.

I kan se nogle af mine billeder på: http://photography.x1-solutions.dk/index.html

Kameraet skal bruges til almindeligt daglit brug, til at tage billeder til min hjemmeside og så skal jeg på en 3-ugers rundrejse i USA til juli.

1. Vil Canon EOS 300D være en god investering eller skal jeg bryde budgettet og vælge noget helt andet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juni 2005 - 17:58 #1
Hmmmmm, Nej det er et gammelt kamera og du bør gå efter 350D i stedet. Min datter har lige købe et sodant og har taget over 1000 billeder på de første 3 uger. Det er et rigtig godt kamera til prisen.

Du kan se nogle af hendes billeder her (hun er 15 år gammel og ganske begynder udi fotografering)

http://nathalieg.deviantart.com/gallery/
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juni 2005 - 22:31 #2
jeg var muligvis en af de første der købte et 350D og det har jeg ikke et øjeblik fortrudt, den er på mange områder bedre end Nikon D70 uden at D70skal forklejnes og prisen nærmer sig 8000 med optik.
300D er forældet i forhold til D350, men om et halvt år vil mit også været sakket bagud.
Avatar billede re-flex Nybegynder
12. juni 2005 - 14:39 #3
Hehe, jeg er også på Deviant Art: http://re-flex.deviantart.com/gallery/

Men må indrømme efter at have set din datters fotos så er jeg blevet mere hooked på 350D. Vidste bare ikke helt om det var mer-prisen værd.

Og så må jeg sige det er ganske gode billeder hun tager.
Avatar billede re-flex Nybegynder
12. juni 2005 - 20:46 #4
Nu er jeg blevet mere i tvivl... Jeg har fået øje på Nikon D50, som jo er nummeret nyere end D70, men billigere. Jeg har allerede i forvejen et Nikon F50 og jeg kan benytte mit objektiv, med Nokins D50, hvilket jo er en stor fordel.

Hvordan er Nikon D50 i forhold til Canon 300D??
Avatar billede re-flex Nybegynder
16. juni 2005 - 19:52 #5
Er kommet frem til at købe et Nikon D50 DSLR...