Avatar billede gurkha Nybegynder
22. maj 2005 - 21:55 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Undervandshus til IXUS 40

Hej herinde, er der nogle af jer der ved om Canon(eller andre) har nogle planer om at lave et vandtæt hus, som tåler mere dybde end 3m, til IXUS 40 kameraet?
Det eneste jeg har kunnet finde et det der "all-weather-house" som kun tåler at komme med under bruseren :-)

MVH Michael Jensen
Avatar billede le_bon Nybegynder
26. maj 2005 - 10:51 #1
Jeg troede lige at jeg havde svaret på dine bønner, da jeg kender firmaet Ewamarine, som (jeg troede) laver undervandshuse til stort set alle kameraer. Men her på listen er der desværre ingen Ixus 40: http://www.keepitdrycase.com/digstilcam.html

Men hvis du kan nøjes med 5 meter-dyk, så kan du jo erhverve dig en 'kamerapose': http://www.waterproofcases.net/410.html

c",)
Avatar billede fcs Novice
26. maj 2005 - 11:25 #2
Avatar billede fcs Novice
26. maj 2005 - 11:26 #3
P.S.: Hvor dykker du henne? (Er selv dykker)
Avatar billede le_bon Nybegynder
26. maj 2005 - 11:38 #4
fcs > WP-DC800 passer ikke til Ixus 40. Ifølge listen er der ikke nogen undervandshuse der passer. (Så vidt jeg kan se)
Avatar billede fcs Novice
26. maj 2005 - 13:27 #5
Argh, jeg havde læst det som 400 og ikke 40. Sorry.

Ifølge denne tråd hedder kameraet også Powershot SD300. På http://www.dive-equinox.com/seaspy/cameras.pdf skriver de at de har et UV-hus til denne model. Huset kan du se her: http://www.dive-equinox.com/seaspy/

Håber at dette hjælper bedre ;o)
Avatar billede gurkha Nybegynder
27. maj 2005 - 14:58 #6
Takker for responsen.
Tror at det bliver fcs dive-equinox.com der er eneste mulighed, havde håbet på et lidt billigere alternativ, men prisen ligger jo deroppe - descærre...

fcs -> jeg dykker normalt omkring Århus, men huset var ligeså meget tiltænkt ferier sydpå (med bedre vand :-)

MVH Michael Jensen
Avatar billede fcs Novice
30. maj 2005 - 08:16 #7
OK. Dykker selv i Sønderjylland, så hvis vi havde været lidt tættere på hinanden kunne vi jo have taget en tur ud ;o) God fornøjelse.