Avatar billede Kristian H Nybegynder
16. maj 2005 - 13:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

High speed SD kontra almindelig

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor stor forskellen på high speed og almindelig SD hukommelseskort er?
Jeg har lige købt et IXUS 50, vil der være noget specielt af hente i forhold til performance?

-TuDack
Avatar billede re-flex Nybegynder
18. juni 2005 - 00:53 #2
Det kommer virkelig an på selve kameraet. Hvis kameraet også er hurtigt i sig selv, så vil et hurtigt memorykort være en fordel. Jeg skiftede mit almindelige 128MB SanDisk CF kort ud med et Kingston 5120MB CF hi-Speed kort, og der er virkelig hastighed at hente, både ved lagring af billeder og ved visning samt formatering.

Har man et DSLR (digitalt spejlreflekskamera), så kan det være en stor fordel med hurtigt kort. Mange digitale spejlreflekskameraer understøtter kontinuerlig fotografering. Det ebtyder at kameraerne kan tage fx 3 billeder i sekundet i op til 144 billeder. Det vil sige at du kan holde udløserknappen inde og kameraet bliver så bare ved med at tage billeder. Jo hurtigere kortet er, des hurtigere kan kameraet skrive til kortet og tømme bufferen og derved tage endnu flere billeder.

Med et Canon Ixus 50 vil jeg anbefale et hurtigt memorykort. Og der er jo heller ikke vild stor forskel på prisen på almindelig hastighed og dem med hurtig hastighed.
Avatar billede re-flex Nybegynder
18. juni 2005 - 00:54 #3
Har selv købt det her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117971 til mit Nikon D50 digital SLR kamera.
Avatar billede weje17 Nybegynder
04. oktober 2005 - 13:48 #4
Hey!

Den store forskel er at man kan tage flere billeder i træk på 15 sek end med et almindeligt på etc 12X speed..

Eftersigende kan man optage video klip længere, fordi at den hurtigere kan opdatere..

//Weje
Avatar billede Kristian H Nybegynder
25. januar 2011 - 10:08 #5
Lukker