Avatar billede astridn Nybegynder
08. maj 2005 - 15:05 Der er 19 kommentarer

Error beskeder fra Winsock

Jeg er blevet henvist til eksperten.dk af spywarefri.dk, da de ikke kunne hjælpe mig. Mit problem er at der er begyndt at komme tre forskellige Error beskeder fra winsock. De er kommet efter at min kæreste har købt et nyt computerspil, Never winter Nights, som er et spil han spiller over nettet.
Men siden han har installeret det, er der begyndt at komme nogle bokse op, og de kommer hele tiden hvis jeg klikker dem væk. Der står:

Error in Winsock Module
Connection structure is unknown

Possible reason:
Your firewall and/or antivirus application block the systemfile: (Her er der tre versioner: csrss.exe, smss.exe og services.exe, de kommer alle tre)

Make sure that "csrss.exe" (eller de andre to) con connect to the internet!

Hvad betyder dette? Jeg har ikke oplevet det før i det halve år jeg har haft computeren. Jeg har Norton Antivirus, og min windows firewall er deaktiveret eftersom norton anbefalede det.
Jeg har firewall gennem min Norton
Hænger beskederne sammen med det spil min kæreste installerede?

Spywarefri.dk anbefalede mig at prøve LSPFix og Winsockfix, men ingen af dem hjalp.

Jeg håber i vil hjælpe.
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 15:31 #1
må man se tråden fra spywarefri? og sker det også når norton er deaktiveret?
Avatar billede kenp Novice
08. maj 2005 - 16:06 #2
Avatar billede astridn Nybegynder
08. maj 2005 - 16:11 #3
Jeg ved faktisk ikke om det sker når Noprton er deaktiveret, men hvis jeg deaktiverer det, risikerer jeg så ikke at få virus?? Det er først sket efter at "Never Winte Nights" er blevet langt ind.
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 16:17 #4
ja men det vel også kun når du køre det?
Avatar billede astridn Nybegynder
08. maj 2005 - 16:26 #5
det kører hele tiden, så jeg ved det faktisk ikke.
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 16:27 #6
Hvis ikke du vil prøve at slukke for din firewall hvad med først at prøve at sætte sikkerheden lidt ned i den?
Avatar billede astridn Nybegynder
08. maj 2005 - 16:31 #7
Æh, jeg har ikke den vilde forstand på det, jeg ved bare hvordan jeg skanner.. Hvordan gør jeg det??
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 16:41 #8
Jeg har ikke selv norton indstalleret så kan ikke engang guide dig igennem indstillingerne.

Prøv at hente en patch til spillet.
http://www.gamespot.com/pc/rpg/neverwinternights/
Avatar billede astridn Nybegynder
08. maj 2005 - 18:02 #9
Min kæreste siger at han har hentet den patch der hedder 1.65, så han mener ikke at det kan være det, der er problemet.
Nu har jeg sendt computeren med min kæreste hjem, så får han en til at kigge på den. Jeg føler ikke at jeg ved nok om computere til at jeg selv kan ordne det. Men mange tak for hjælpen.
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 18:05 #10
Det i orden hehe:)
Avatar billede mattbaker Nybegynder
08. maj 2005 - 18:30 #11
Jeg har lige fået det samme problem.
Fejlmeldingen ser sådan ud: http://www.mb-foto.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=538584&side=&webside=4599060

Dog med 3 forskellige navne, services.exe, smss.exe og csrss.exe

Jeg smider 100 point til ham/hende der kan hjælpe
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 18:33 #12
prøv de samme forslag som her hehe.. det burde jo virke hvis norton er slukket.. hvis det gør  så må man lige finde ud af hvordan man sætter sikkerheden lidt ned i norton.. og ellers sikre sig at de filer der har tilladelse til at gå på nettet.
Avatar billede mattbaker Nybegynder
08. maj 2005 - 18:43 #13
Jeg har ikke installeret noget for nylig, så det har ikke noget emd et program at gøre... ud over norton selvfølgelig....
-Mattb
Avatar billede astridn Nybegynder
08. maj 2005 - 18:44 #14
Til Mattbaker:
Det er nøjagtig det problem jeg har.. og de samme navne.. Så hvis du finder en løsning må du meget gerne give besked..
Og jeg skal nok give besked hvis min kærestes ven finder ud af det.. Men det lyder mærkeligt at det er nøjagtig samme besked der dukke op på to forskellige computere..
Avatar billede mattbaker Nybegynder
08. maj 2005 - 18:49 #15
Jep... Men som sagt har jeg ikke installeret noget, så jeg tror ikke det har noget med jeres spil at gøre...
Det er da mærkeligt! :)
-MattB
Avatar billede astridn Nybegynder
08. maj 2005 - 19:03 #16
ja det synes jeg også det er.
Min kæreste ringede til sin ven, og han sagde at det havde noget med at jeg havde installeret winsock med et program, men jeg ved ikke hvad det skulle være for et. For jeg har ikke installeret andet end det spil på den i lang tid. Men kunne det være Norton som er problemet??
Avatar billede mattbaker Nybegynder
08. maj 2005 - 19:28 #17
Hmm nej ikke for mit vedkommende.
Jeg har nemlig ikke norton :)
-MattB
Avatar billede astridn Nybegynder
08. maj 2005 - 19:52 #18
Så lyder det endnu mere mystisk.. Jeg troede at det muligvis kunne være det der var åproblemet hvis det ikke har noget med spillet at gøre..
Avatar billede astridn Nybegynder
17. maj 2005 - 22:09 #19
Hej MattB!
Har du fået løst dit problem?? Ellers tror jeg at jeg har løsningen. Jeg kørte en scanning med Ewido (http://shop.element5.com/product.html?productid=531168&affiliateid=200010704), hvis du ikke kender programmet kan dy finde en vejledning til det her: http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm
Det har tilsyneladende fjernet mine problemer, og jeg tror at det var malware der skabte dem..
Held og lykke med det, hvis du ikke allerede er sluppet af med det.