Avatar billede naedde Nybegynder
30. april 2005 - 08:33 Der er 12 kommentarer

Mailto og plus-tegn i ekstern textfil

Kære hjerner,
Et lille "2i1" spørgsmål.
1.
Hvordan laver jeg en mailto: funktion i en ekstern tekstfil?
(jeg har lavet links i tekstfilen der fungerer fint)

2.
Hvorfor kan jeg ikke se "+"tegn i den loadede tekst (foran tlf. numre "+45")? - og hvordan får jeg den til at vise det?

På forhånd tak for hjælpen:)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. april 2005 - 08:38 #1
Et + i en url bliver til en blank. Prøv med %2B i stedet for
Avatar billede naedde Nybegynder
30. april 2005 - 08:56 #2
fedt - det virker:)
Har du også løsningen til mailto: funktionen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. april 2005 - 08:58 #3
Nej, jeg forstår ikke spørgsmål 1 ;)
Avatar billede naedde Nybegynder
30. april 2005 - 09:08 #4
ok, så prøver jeg lige at forklare det lidt bedre;)

I min textfil vil jeg gerne have en "mailto: funktion", sådan at man kan trykke i teksten feks i: navn@hotmail.com - og så popper der et "mailvindue" op, hvor man kan skrive en mail.
Lidt som de "links funktioner" jeg allerede har i tekstfilen:
<a href='http://www.go-coffee.com' target='_blank'>www.go-coffee.com</a>

- bare med mail istedet...

Kan man det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. april 2005 - 09:11 #5
Nåh, ok. Så prøv med

  <a href="mailto:navn@hotmail.com">Skriv til mig</a>

Det er den nemme løsning, som kræver at de sidder ved en maskine med et mail-program.
Avatar billede naedde Nybegynder
30. april 2005 - 09:25 #6
det var lige præcis den nemme løsning jeg mente:)

Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede naedde Nybegynder
30. april 2005 - 09:26 #7
ok nu går det da vist helt galt for mig... Smider du et svar?
Avatar billede naedde Nybegynder
30. april 2005 - 09:32 #8
Hvis man må være så fræk at stille et hurtigt tillægsspørgsmål?:
Hvordan skal jeg placere font color - hvis "Skriv til mig" skal have en anden farve?

<a href="mailto:navn@hotmail.com">Skriv til mig</a>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. april 2005 - 09:37 #9
Nej tak, jeg samler slet ikke på point.

Man skal li'som ikke bruge <font> mere. Du kan evt

  <a href="mailto:navn@hotmail.com" style="color: #ff0000">Skriv til mig</a>
Avatar billede naedde Nybegynder
30. april 2005 - 09:57 #10
Hmm... det kan jeg ik få til at virke - det er selve teksten "Skriv til mig", der skal være en anden farve (#eabe52).

Jeg har defineret en generel tekstfarve (#341b08) direkte i det dynamiske tekstfelt i flash - kan det evt. være problemet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. april 2005 - 21:26 #11
Flash? Det ved jeg ikke noget om.
Avatar billede bentjuul Nybegynder
02. maj 2005 - 14:36 #12
Følgende skulle virke i en ekstern tekstfil
<a href="mailto:navn@hotmail.com"><font color="#eabe52">Skriv til mig</font></a>