Avatar billede hansdam Nybegynder
29. april 2005 - 20:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af digitalkamera

Hej alle sammen

Jeg skal til at købe et digital kamera, men jeg ved ikke 100% hvad jeg skal kigge efter.
Prisen må ligge på 2500-3500 kr.

Det skal også gerne have lang batterilevetid og så skal den kunne tage skarpe billeder...

Er der nogle mærker, eller specifikke modeller i kan anbefale?

/Hans
Avatar billede levich Nybegynder
29. april 2005 - 20:27 #2
Det her vil være et rigtig godt køb: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126735 til under 2000 kr.
Mht. batterilevetid: Hvis du køber et kamera, der bruger AA, kan du jo blot købe batterier som indeholder mange mAh (= stor kapacitet). På www.batterier.dk kan du få AA-batterier helt op til 2400 mAh.
Avatar billede hansdam Nybegynder
29. april 2005 - 20:44 #3
Kontinuerlig optagehastighed:     1,3 frames pr. sekund
Ved du hvad det betyder? - Er det noget med hvor hurtigt billederne bliver lagret, eller hvad er det?
Avatar billede levich Nybegynder
29. april 2005 - 20:58 #4
Forklaring: http://www.dpreview.com/learn/?/key=burst.

På hjemmesiden www.dpreview.com har en "full review", dvs en grundig gennemgang, hvor du  bl.a. kan se eksempler på billeder taget med kameraet. Prøv f.eks. at læse den her: http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp4800/. Du vil blive forbløffet af hvor gode billeder den tager (4 Megapixels)
Avatar billede hansdam Nybegynder
29. april 2005 - 21:00 #5
Okay :)

Mange tak for dette
- Har du ellers nogle gode råd ved køb.. Nogle særlige ting der er vigtige?

Takker for hjælpen anyways
Avatar billede levich Nybegynder
29. april 2005 - 22:31 #6
Størrelsen og vægten. Det er ikke altid en fordel af et kamera er meget lille, fordi det så er svært at holde det stille.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2005 - 23:35 #7
køb generelt fra en producent der laver anolog kameraer fx :canon/nikon/minolta

Jeg anbefaler Canon fordi det er kram.
Avatar billede lonepeter Novice
30. april 2005 - 11:53 #8
Jeg ville uden tvivl vælge følgende kamera...

http://infohuset.dk/product.asp?product=953

Har selv et Z3 som jeg har haft i 1½ år og været meget tilfreds med. Når økonomien tillader det vil jeg gerne udskifte det med ovenstående...
Avatar billede plenz Nybegynder
08. maj 2005 - 00:36 #9
Jeg vil anbefale et Panasonic m/ 10 x zoom - og et af de nyeste, der er også billedstabilisering. Samtidig er kameraet lynhurtigt - så min mening er at hvis du ikke vil ofre hvad et spejlrefleks koster, - så må Panasonic - der iøvrigt har Leica Optik - være den optimale løsning