Avatar billede rolfkraka Nybegynder
17. april 2005 - 00:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SATA HDD - NLTDR is missing

Hej :o)

Jeg sidder med en nyindkøbt pc med en SATA HDD - harddisk.
Jeg har netop lavet en bootdisk som det foreskrives, og derefter skulle jeg så kunne ligge windows XP ind på harddisken.

Da jeg så forsøgte på det fik jeg en melding om at harddisken ikke kunne findes?!

Hmm.. jeg har så været på nettet for at finde ud af lidt om det og er nået frem til at BIOS skal configureres, hvordan gør jeg det, så jeg kan indlæse windows XP på pc`en??

Håber på et hurtigt og brugbart svar

mvH

RolfKraka aka Jan
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 00:38 #1
Sæt cdrom'en med bundkortsdriverne i drevet og tænd computeren. Typisk vil du så kunne lave en diskette med sata driverne, så du har disketten når du skal installere windows. Sådan er den fleste drivercdrom'er lavet.

Så tager du cdrom'en ud og smider xp cdrom'en ind. og genstarter pc'en. Når installationen starter trykker du gentagne gange på F6 og den vil nu komme og spørgs efter en driver diskette. Her smider du så disketten i og loader driveren.

Så burde den kunne se harddisken.
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
17. april 2005 - 00:52 #2
Takker Tony, det prøver jeg lige og vender tilbage uanset om det virker eller ej :o)
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
17. april 2005 - 00:59 #3
Det virkede så ikke, jeg har lavet disketten med SATA driverne, men installationen af windows XP starter ikke op, og det virker heller ikke at trykke F6 gentagne gange, eller at sætte disketten i floppydrevet.. :o/ ?

Hvad kan jeg så gøre ??
Avatar billede halifax Nybegynder
17. april 2005 - 01:16 #4
Her kan du læse en guide m/billeder om installation af XP - klik å Windows i venstre side
www.helgec.dk
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
17. april 2005 - 01:37 #5
Hey halifax :o)

Tusind tak for hjælpen, det var lige sådan en guide jeg manglede, nu kører installationen ;o)
Avatar billede halifax Nybegynder
17. april 2005 - 01:46 #6
Tillykke med det.  :)
Tillader mig frimodigt at lægge et svar.
Avatar billede rolfkraka Nybegynder
17. april 2005 - 02:02 #7
Det er hermed accepteret, takker endnu engang for hjælpen, sgu rart at man kan bruge eksperten :o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 02:25 #8
Du skal lige markere halifax's navn nede til venstre og trykke accepterknappen, for at acceptere hans svar *s*