Avatar billede khrusjtjov Nybegynder
21. februar 2005 - 18:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Znote 4200 vil ikke starte

Hej eksperter!

I morges pakkede jeg som sædvanligt computeren (Zepto Znote 4200) ned for at tage den med hen på skolen. Men da jeg starter den igen, på skolen, starter blæseren som den plejer, men så sker der ikke rigtig mere.
Jeg har prøvet at tage batteriet ud og skiftet til jævnstrøm, og så har jeg ladet den stå helt uden strøm, men alt sammen uden held. Den er ret så vigtig til mit skolebrug, og hvis jeg skal sende den ind vil jeg savne den meget.
Nogen der ved hvad dette skyldes? Og bedre endnu; hvad kan jeg gøre ved det?

På forhånd tak.
Avatar billede kalp Novice
21. februar 2005 - 18:39 #1
prøv at tilslutte en ekstern skærm til din bærbare... hvis skærmen ikke virker kunne det tyde på gfx kortet er røget.
Avatar billede khrusjtjov Nybegynder
21. februar 2005 - 19:15 #2
Har jeg også prøvet, stadig uden held.
Tror du virkelig det kan være gfx kortet? Jeg mener, når jeg starten den er det kun blæseren og nogle harddisk lamper der lyser, men der sker ikke mere. Den siger ikke en lyd, hvilket ville undre mig hvis det bare var gfx kortet.
Med hensyn til lamperne, så bliver de ved med at lyse til du piller strømmen fra den, ingen blinken eller noget. Meget besynderligt!
Avatar billede kalp Novice
21. februar 2005 - 19:19 #3
Det kan være andre har nogen andre bud, men som regel er det grafikkortet den er gal med, men under alle omstændigheder så udnyt hellere det eftersyn for den har da åbenbart brug for det.. det er et problem senere når de ikke kan tjekke den for dig gratis
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. februar 2005 - 19:34 #4
Jeg er helt enig i at du skal sende den ind til reperation. Den er lidt for ny til at man kan tillade sig at skille den ad for at forsøge at finde fejlen, og derved måske gøre at garantien bortfalder.
Avatar billede khrusjtjov Nybegynder
21. februar 2005 - 19:44 #5
Det må jeg så gøre, det falder bare på et rigtigt dårligt tidspunkt... Nå ja, men tak for hjælpen anywho.
Avatar billede kalp Novice
21. februar 2005 - 19:50 #6
Sådan er det med bærbare:) Det nogen skrøbelige maskiner:)
Avatar billede khrusjtjov Nybegynder
21. februar 2005 - 23:03 #7
Yes, indeed! Well, tror bare jeg lukker så =D